Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:49:19 GMT

اتاق های خوابگاهی در دانشگاه شریف تک یا دونفره شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۴۶۵

اتاق های خوابگاهی در دانشگاه شریف تک یا دونفره شدند

محمود فتوحی در گفتگو با خبرنگار مهر زمان آغاز ترم تحصیلی آینده این دانشگاه را ۲۹ شهریور عنوان کرد و گفت: ثبت نام دانشجویان از همین هفته آغاز شده و مبنای آموزش دانشگاه، همچنان مجازی خواهد بود. در این بین طبیعی است که ما از تجربه بدست آمده استفاده می کنیم تا بتوانیم کلاس های درس و کیفیت آموزش به مراتب بهتر از ترم قبل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدالورودها حتی برای چند روز به دانشگاه می آیند

فتوحی درباره ثبت نام دانشجویان نوورود و برنامه دانشگاه برای نحوه تحصیل این دانشجویان گفت: یکی از مسائل مهم ما در ترم جدید دانشجویان جدیدالورود بخصوص در سطح کارشناسی است که غالبا افرادی هستند که از دبیرستان فارغ التحصیل شده و نخسیتن بار قدم به فضای دانشگاه می گذارند. مشکل این است که این افراد با محیط دانشگاه آشنا نیستند، تعامل با استاد و روش تحصیل در دانشگاه را نمی دانند. ما اگر بخواهیم از ابتدا برای آنها صورت مجازی تدریس کنیم، طبیعتا در ادامه روند تحصیلشان با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. 

وی افزود: در این خصوص در حال برنامه ریزی هستیم که شرایطی ایجاد کنیم تا حتی الامکان یک سری از دانشجویانی را که تهرانی بوده و یا ساکن شهرستانی هایی هستند که به خوابگاه نیاز ندارند، در دسته های مختلف برای چند روز هم که شده در دانشگاه داشته باشیم و آنها را با محیط دانشگاه آشنا کنیم. البته در کنار این ایده، نگران ریسک حضور این دانشجویان در دانشگاه نیز هستیم.

اتاق های خوابگاهی تک یا دونفره می شوند/دانشجویان ساکن شهرستان در اولویت

فتوحی با بیان اینکه امکان تجمع و نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه به شکل قبل و در اتاق های ۴-۵ نفر وجود ندارد، گفت: طوری برنامه ریزی کرده ایم که در یک سری اتاق ها فقط یک دانشجو و در برخی دیگر، حداکثر ۲ دانشجو مستقر باشند. در این بین باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که امکانات و ظرفیت خوابگاهی، این اجازه را به ما نمی دهد که تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به این شکل، اسکان دهیم. لذا دانشجویان ساکن شهرستان های مختلف و غیربومی در اولویت قرار دارند.

رییس دانشگاه شریف به موضوع سلف و غذای دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص تصمیم ما بر این است که غذا به صورت بسته بندی شده به دانشجویان خوابگاهی تحویل شود و در سلف و رستوران سرو نشود. 

آموزش در ترم آتی مجازی و حضوری است/راه اندازی استودیوی آموزشی

رییس دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که در بعد آموزش و با هدف فراهم ساختن حضور نسبی دانشجویان در دانشگاه داریم، ایجاد یک سری استودیو در دانشکده های مختلف است. با این کار در صدد هستیم با مشارکت برخی اساتید و دانشجویان علاقمند به حضور در دانشگاه، تعدادی از کلاس ها را بصورت ترکیبی از مجازی و حضوری دائر و امکانی فراهم کنیم تا تعدادی از دانشجویان یک درس، سر کلاس حاضر باشند و تعداد دیگری از دانشجویان همان درس، بصورت مجازی در کلاس مشارکت و درس را دنبال کنند. 

حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پررنگ می شود

فتوحی افزود: در بعد پژوهشی نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی را خصوصا آنها که پروژه های عملی دارند، در دانشگاه پررنگ تر کنیم و به شکلی، برنامه های پژوهشی و پروژه های ارتباط با صنعت را فعال تر از ترم گذشته پیش ببریم. 

تشکیل کمیته تحول در آموزش و پژوهش دانشگاه

وی همچنین به تشکیل کمیته «تحول در آموزش و پژوهش دانشگاه» اشاره کرد و گفت: چند ماهی است که این کمیته را با حضور اساتید پیشکسوت دانشگاه شکل داده ایم تا از طریق آن، برای پیشبرد برنامه راهبردی دانشگاه دریابیم که نیازمند چه تحولاتی در زمینه دوره های میان رشته ای، مراکز پژوهشی و ... هستیم. خوشبختانه اعضای این کمیته بصورت جدی در حال فعالیت هستند امیدوار هستم بزودی برخی از دستاوردهای آن را به اطلاع دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور برسانیم.

کد خبر 5017652 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شریف خوابگاه دانشجویی دانشجویان سال تحصیلی جدید سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال تحصیلی جدید دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون دانشگاه های ایران مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان شهریه دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.

وی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

پیرعلی اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.

پیرعلی بیان داشت: سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • قرآن همه چیز ماست