Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:17:54 GMT

محدودیت ثبت نام مهدکودک‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۴۷۸

محدودیت ثبت نام مهدکودک‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا

فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نظر ستاد ملی کرونا، دستور ریاست محترم جمهوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی مهدهای کودک فعالیت خود را از خرداد ماه سال جاری از سر گرفته‌اند.

وی افزود: علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر ثبت نام در سامانه‌های مرتبط، دستورالعمل‌هایی نیز از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کل کشور تهیه و ابلاغ شده که مهد کودک‌ها موظف به اجرای آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط پذیرش در مهد کودک‌ها را تغییر داده است، تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌ها و با توجه به اعلام وضعیت مناطق مختلف و گروه‌های سنی، مهدکودک‌ها در مناطق وضعیت زرد با نصف ظرفیت و در مناطق وضعیت قرمز با یک سوم ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه ۱۱۷ مهدکودک فعالیت دارند و با توجه به تعطیلی مهدهای کودک بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در موج اول شیوع کرونا و توقف فعالیت آموزشی - نگهداری، آسیب‌های جبران ناپذیری، همچون از بین رفتن منابع درآمد به این مراکز وارد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران مهدهای کودک در رسته کسب و کارهای بشدت آسیب دیده کرونا قرار گرفته و با ثبت نام در سامانه کارا نسبت به دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص کمک به مهدهای کودک، تصریح کرد: استفاده از بیمه بیکاری برای مربیان به مدت سه ماه، استمهال وام و تسهیلات صاحبان امتیاز و استمهال حق بیمه کارفرما و وام خود اشتغالی از دیگر خدمات سازمان بهزیستی به مهدهای کودک آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا است.

رضوان مدنی از کمک به توسعه و تجهیز مهدهای کودک، ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق روستایی و حاشیه شهر، تأمین بخشی از شهریه مهد کودک‌ها برای خانواده‌های کم درآمد در ایام کرونایی خبر داد.

کد خبر 5017657

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مهد کودک محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری عاشورا بازگشایی مدارس ماه محرم آمار کرونا بوشهر هفته دولت کرمانشاه گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا مهدهای کودک کودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک