Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:00:32 GMT

هنیه: دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۶۱۳

هنیه: دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر بر لزوم پایان بخشیدن به اختلافات در فلسطین تأکید کرد.

هنیه در گفت‌وگو با تلویزیون «فلسطین» که از بیروت پخش می‌شود، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد که مسئولیت معینی داشته باشد.

وی تصریح کرد: «دولت وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه سه مأموریت بر عهده خواهد داشت که می‌تواند دریچه‌ای برای پایان یافتن اختلاف [گروههای] فلسطینی شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول حماس ادامه داد: «مأموریت این دولت، یکپارچه کردن نهادهای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و آماده‌سازی شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و شورای ملی است».

هنیه مأموریت سوم این دولت را «پایان بخشیدن به محاصره تحمیلی علیه نوار غزه و مقابله با اسرائیل و طرحهای آن در کرانه باختری» عنوان کرد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، تشکیل دولت وحدت ملی آسان است؛ «زیرا ما توافقنامه‌های زیادی داریم که درباره این موضوع در آن صحبت شده است».

وی ادامه داد، یک کمیته مسئول بررسی نحوه پایان بخشیدن به اختلافات در فلسطین است و این کمیته، حاصل نشست رهبران گروههای فلسطینی است که پنجشنبه گذشته به صورت همزمان (از طریق ویدئو کنفرانس) در رام الله و بیروت برگزار شد.

هنیه بر این باور است که این نشست در مرحله مهمی برگزار شد و هدف آن، تلاش برای نجات طرح ملی و تقویت اوضاع داخلی فلسطین بود.

رئیس دفتر سیاسی همچنین خواستار تدوین «طرح فلسطینی» برای مقابله با طرحهای صهیونیستی-آمریکایی شد و گفت: «ملت فلسطین، پیش‌قراول ملت ما در حفظ قدس و مقابله با طرحهای اسرائیلی است که هدف از آن، خارج کردن قدس از محیط فلسطینی، عربی، اسلامی، مسیحی و انسانی است».

وی در پایان خاطر نشان کرد، قدس یک مسئله مهم و محوری است و باید با طرحهایی مقابله کرد که قدس را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ص

 

منبع: فارس

کلیدواژه: هنیه فلسطین قدس دولت وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت ۳۴ نفر از فلسطینیان در حملات امروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حملات امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند و ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

وزارتخانه یادشده افزود: در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

شماره شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۴۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر افزایش یافته است.

طبق این گزارش، هنوز بیش از ۷ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد