Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:41:51 GMT

تسهیلات ویژه برای زرشک‌کاران خراسان جنوبی اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۶۸۱

تسهیلات ویژه برای زرشک‌کاران خراسان جنوبی اختصاص یافت

محمدحسین اکبری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برنامه‌ریزی اولیه برای حل مشکل فروش زرشک کشاورزان صورت گرفته، هرچند طبق برآورد اولیه حدود هفت هزار و ۲۰۰ تن زرشک از سال گذشته در انبارها و سردخانه‌ها موجود است.

وی افزود: شرایط خاص وجود ویروس کرونا بر اقتصاد کشاورزی هم تاثیر بسزایی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات مطرح شده کشاورزان اظهار داشت: حل مشکلات کشاورزان و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از جمله زرشک وظیفه ما است و قطعا پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رایزنی با چند شرکت بسته‌بندی و فرآوری غذایی در سایر استان‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستای در حال رایزنی با چند شرکت بزرگ و بازارهای تعاونی برای پیش ‌فروش زرشک هستند.

اکبری، صادارات را مهم‌ترین گزینه برای برون‌رفت از مشکلات دانست و عنوان کرد: در این خصوص مذاکراتی در سطح وزارتخانه‌های مختلف و نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز روز گذشته با انتشار گزارش «انباشت زرشک خراسان جنوبی در آستانه فصل برداشت» به بررسی این موضوع از ابعاد مختلف پرداخت.

به گزارش ایرنا محصول زرشک‌کاران خراسان جنوبی در حالی این روزها متاثر از شیوع ویروس کرونا در انبارها مانده که فصل جدید برداشت این محصول نزدیک است. 

استان مرزی خراسان جنوبی رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید زرشک را در کشور دارد و هر سال بیش از ۳۸ هزار کشاورز در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول فعال هستند و از این محل ارتزاق می‌کنند.

سطح زیرکشت زرشک در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۶۴۳.۵ هکتار است که از این میزان ۵۱۲ هکتار به صورت دیم کشت شده و پارسال در مجموع ۲۰ هزار و ۹۰۰ تن محصول در استان تولید شد.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی هر سال سطح زیر کشت این محصول به دلیل مقاوم و سازگار بودن آن با کم‌آبی و شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی در حال افزایش است در حالی که خام فروشی و کمبود صنایع فراوری نیز کماکان مشکل عمده این محصول محسوب می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا برداشت محصول تسهیلات ارزان قیمت اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری کشاورزی در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا برداشت محصول تسهیلات ارزان قیمت اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا برداشت محصول تسهیلات ارزان قیمت اراضی کشاورزی خراسان جنوبی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین