Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:35:21 GMT

افزایش ۴ برابری انبارهای اختصاصی گمرکی در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۹۲۷

افزایش ۴ برابری انبارهای اختصاصی گمرکی در استان اصفهان

رسول کوهستانی پزوه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فصل دوم قانون امورگمرکی در خصوص انبارهای اختصاصی و همچنین بند ب ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اظهار داشت: با توجه به دستور العمل صادره توسط مقام محترم وزیر امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ محدودیت ایجاد انبارهای اختصاصی در شعاع بیش از ۵۰ کیلومتراز گمرک استان برداشته شد و بنابراین گمرکات استان اصفهان می‌تواند با ایجاد انبار اختصاصی زیر کلید گمرک در سرتاسر استان اصفهان بنا به درخواست صاحب کالا موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس دستور العمل صادر شده می‌توان برای نگهداری کالاهای حجیم و بارگنجی (کانتینر) نیز انبار اختصاصی روباز قرارداد منعقد کرد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرک در استان اصفهان را ۳۲ باب اعلام کرد و بیان داشت: در ابتدای سال گذشته، تعداد انبارهای اختصاصی فعال در استان اصفهان، ۸ باب بوده که طی یکسال اخیر رشد ۴ برابری را داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان مانند نطنز، کاشان، شهرضا، علویجه، شاهین شهر، مبارکه و سایر شهرستان‌های استان انبار اختصاصی زیر کلید گمرک قرارداد بسته شده به نحوی که تعدادی از این انبارهای تا گمرک استان اصفهان بیش از ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین مزایای انبارهای اختصاصی را کاهش هزینه‌های انبارداری، تخلیه و بارگیری و نگه داری کالا و دموراژ قلمداد کرد و بیان داشت: واحدهای تولیدی که دارای انبار اختصاصی هستند، می‌توانند نسبت عبور (ترانزیت) داخلی کالا و مواد اولیه خود از مبادی ورودی کشور به انبار اختصاصی به طور مستقیم اقدام کنند.

کد خبر 5017391

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات گمرک درآمد گمرکی محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری عاشورا بازگشایی مدارس ماه محرم آمار کرونا بوشهر هفته دولت کرمانشاه گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا انبارهای اختصاصی انبار اختصاصی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا