Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@22:59:23 GMT

حضور ۴۲ هزار داوطلب برای آزمون عملی رشته‌های تربیت بدنی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۰۰۰۷

حضور ۴۲ هزار داوطلب برای آزمون عملی رشته‌های تربیت بدنی

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: حضور ۴۲ هزار داوطلب برای ادامه تحصیل در رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی  یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی رخ داده است. 

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی شریف‌نژاد صبح امروز در نشست خبری ریاست و معاونان پژوهشگاه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی وزارت علوم  در خصوص آزمون عملی رشته‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی اظهار کرد:  برای جاری شدن یک فعالیت علمی بین ۵ الی ۱۰ سال زمان نیاز است که رسانه‌ها برای طی شدن این مسیر را سرعت می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور ۴۲ هزار داوطلب برای آزمون عملی رشته‌های تربیت بدنی

وی ادامه داد: حضور ۴۲ هزار داوطلب برای ادامه تحصیل در رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی  یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ رشته‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی رخ داده است. 

رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه در گذشته آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت نیمه متمرکز در بهمن ماه برگزار می‌شد که کیفیت این آزمون را تحت تاثیر قرار می داد، گفت: از سال گذشته این آزمون عملی به صورت متمرکز برگزار شد. 

شریف‌نژاد تصریح کرد: با افزایش تعداد داوطلبین،  تعداد مراکز آزمون گیرنده افزایش داشت. آزمون عملی رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی سال گذشته در  مرکز و امسال  در ۳۱ مرکز در ۳۱ استان برگزار خواهد شد. 

حذف آیتم‌های آزمون عملی رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی 
 ‏
وی ادامه داد: همچنین امسال با نظر کارشناسان برخی از آیتم‌های آزمون عملی حذف شدند. هم چنین درستور العمل بهداشتی ویژه ای مطابق با پرتکل های بهداشتی وزارت بهداشت برای این آزمون تهیه و تدوین شده است که این دستور العمل اکنون در سایت پژوهشگاه بارگذاری شده است‌.

آزمون عملی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی در هفته پایانی شهریورماه در دانشگاههای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مسئولیت اجتماعی پژوهشگاه و سیایت‌های کلان آن خاطرنشان کرد: از اسفندماه با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اعضای هیئت علمی پژوشگاه در خصوص فعالیت بدنی در این دوران تحقیق کردند‌.

رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم عنوان کرد: ویروس  کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند که در این راستا کارهای خبری ویژه ای صورت گرفت و نتایج تحقیقات انجام شده در سطح جامعه منتشر شد. 

شریف‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی دیگر کارهای انجام شده بحث برگزاری کلاس های عملی در سطح دانشگاه ها بود، با شبوع ویروس کرونا در کشور  وزارت علوم تمامی دانشگاه ها را موظف کرد که به صورت مجازی به ادامه فعالیت خود بپردازند اما ماهیت رشته تربیت بدنی متفاوت است.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی حفظ و رعایت نکات باداشتی ویژه باشگاه داران و مربیان نیز برگزار خواهیم کرد . ویروس کرونا منجر به تعطیلی تمامی باشگاه ها شد و اکنون نیز نگرانی ها وجود دارد‌. با رایزنی های که با ستاد ملی کرونا داشتیم، خواستار تمهیداتی برای بازگشایی باشگاه های ورزشی شدیم. اکنون نماینده سه وزاتخانه (بهداشت، درمان و آموزش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش  و جوانان) و شهرداری تایین شده است. 

رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم گفت: رسالت ما در پژوهشگاه انجام کارهای پژوهش است.  سال گذشته ۱۴ طرح سفارش محور از دستگاه‌های بیرونی به پژوهش را سفارش شده است. ۱۵ عنوان طرح مشارکتی داشتیم که بودجه این طرح های مشارکتی بخشی از آن توسط یک دستگاه متقاضی بیرونی و بخش دیگر آن توسط پژوهشگاه تامین شده است. ۵۴ طرح در دست اجرا دادریم، ۳۷ عقد قرار داد بسته ایم. 

شریف‌نژاد با اشاره به اینکه سه عنوان طرح تحقیقاتی از سامان جهانی بهداشت و یک طرح آکسفرد کار مشترک انجام می‌دهیم، گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی که در پژوهشگاه ما انجام شده است، تدوین اولویت های پژوهشی است که نتیجه کار ساعت ها پژوهش است که در اختیار ارگان و دانشگاه ها قرار گرفته است. 

وی با تاکید بر اخلاق در پژوهش گفت: در سال ۹۷ موفق شدیم کداخلاق وزارت بهداشت را اخذ کنیم. کدهای اخلاق پژوهشگاه مورد تائید دو وزارتخانه بهداشت و علوم است‌.

این خبر در حال به روز رسانی است...

منبع: آنا

کلیدواژه: تربیت بدنی شریف نژاد حذف آیتم رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی آزمون عملی رشته های تربیت بدنی علوم ورزشی وزارت علوم شریف نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نماینده سازمان سنجش در قم گفت: در کنکور امسال ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب از این استان در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی شرکت می‌کنند که از این میان تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب مرد هستند.

عباس حبیب زاده ادامه داد: داوطلبین در روز‌های پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از استان قم در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب ۷۴۹ نفر خانم و یک‌هزار ۴۱۸ نفر آقا، در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۶۰۹ داوطلب پنج هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر آقا، در گروه آزمایشی انسانی از مجموع پنج هزار و ۷۳۳ داوطلب سه هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۸۳۲ داوطلب ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۷۳ داوطلب ۸۲۷ نفر خانم و ۳۴۶ نفر آقا در آزمون شرکت کردند.

وی گفت: گروه ریاضی فیزیک و علوم انسانی صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

حبیب‌زاده گفت: علاوه بر دانشگاه قم، دانشگاه‌های مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و فنی و حرفه‌ای نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در استان قم به عنوان حوزه امتحانی در آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، تعیین شده‌اند.

وی نوبت اول برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر پنجم تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند دانست وادامه داد:نوبت دوم تیرماه برگزار و نتایج اولیه کنکور نیز مردادماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد