Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:25:13 GMT

مجوز دادگاه فيسا براي شنود مکالمات آمريکايي ها

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۰۱۱۵

مجوز دادگاه فيسا براي شنود مکالمات آمريکايي ها

خبرگزاری آریا- یک دادگاه ویژه در آمریکا به سازمان‌های جاسوسی این کشور مجوز نظارت بر حریم خصوصی شهروندان آمریکا را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از راشاتودی، دادگاه ویژه نظارت بر قانون کنترل اطلاعات جاسوسی خارجی (فیسا) آمریکا تائید کرد که اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) در ارتباط با حفاظت از حریم خصوصی شهروندان، قانون را نقض کرده اند و در عین حال می‌توانند به این رویه ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه فیسا به اف بی آی مجوز داد همچنان به روند استفاده از برنامه نظارت بدون مجوز ادامه دهد که شامل مکالمات میان آمریکایی‌ها و شهروندان دیگر کشور‌ها در خارج از این کشور می‌شود.
این اقدام با وجود یافته‌ها در این باره انجام می‌شود که دولت آمریکا همچنان به نقض قوانین مربوط به حریم خصوصی افراد ادامه می‌دهد.
"جیمز بوزبرک"، قاضی ارشد دادگاه فیسا در حکمی در ماه دسامبر که محرمانه بود و روز جمعه با ویرایش و اصلاحات شدید علنی شد، اعلام کرد: "به نظر می‌رسد اف بی آی هنوز هم به صورت گسترده‌ای به نقض استاندارد‌های مربوط به قانون استنطاق ادامه می‌دهد. "
قوانین مربوط به استنطاق در راستای محافظت از حقوق حریم خصوصی شهروندان آمریکایی و مستلزم آن است که جستجوی بدون مجوز در ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی با هدف دستیابی به اطلاعات خارجی یا اهداف مربوط به اجرای قانون باشد.
بوزبرگ گفت افی بی آی سال گذشته حداقل در 87 مورد استنطاق انجام داده است که از طریق جمع آوری داده‌ها از گوگل، وریزون و دیگر مجرا‌های ارتباطی انجام شده اند، و "به طور منطقی احتمالا شامل بازیابی اطلاعات مربوط به نهاد‌های جاسوسی خارجی یا شواهد جرم نمی‌شد. "
در یک مورد از این دست، اف بی آی در ماه اوت گذشته ارتباطات مربوط به حدود 16 هزار آمریکایی را مورد بررسی قرار داد، علی رغم اینکه تنها هفت تن از این افراد به تحقیقات مرتبط بودند.
بوزبرگ ادعای اف بی آی را در این باره رد کرد که احتمالا این جستجو‌ها برای یافتن اطلاعات خارجی یا شواهدی درباره وقوع یک جرم بود. او همچنین گفت که به غیر از هفت مظنون مربوطه، این استنطاق‌ها "گسترده" و "بدون سو ظن" بود.
دادگاه فیسا قبلا چنین مواردی را نقض قوانین حریم خصوصی خوانده و اف بی آی را موظف کرده است تا عاملانش را ملزم به توجیه قانونی بودن هر گونه استنطاقی کند. بوزبرگ گفت: "اف بی آی در واقع تازه شروع به اجرای الزامات مربوط به این مستندات بر اساس یک مبنای جامع کرده است. "
او افزود: "به همین دلیل، موارد نامناسب شرح داده شده در بالا، سبب تضعیف تصمیم قبلی دادگاه نمی‌شود و با این شرط، مراحل تحقیق و استنطاق‌های اف بی آی مطابق با الزامات قانونی و اصلاحیه چهارم است. "
بوزبرگ مجوز سالانه اف بی آی را برای ادامه استفاده از برنامه شنود بدون مجوز خود صادر کرد. این حکم فقط دو روز پس از آن منتشر شد که دادگاه تجدیدنظر فدرال به این نتیجه رسید که برنامه مشابهی که آژانس امنیت ملی برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده می‌کرد، غیرقانونی است. ادوارد اسنودن افشاگر آژانس امنیت ملی آن برنامه را در سال 2013 افشا کرد.
هر دو برنامه نظارتی ناشی از فعالیت‌های جاسوسی بود که دولت آمریکا پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 آغاز کرده بود.
هنگامی که کنگره در سال 2018 اجازه شنود بدون مجوز را صادر کرد، دادگاه فیسا را موظف کرد هر ساله قوانینی را تعیین کند که سبب ایجاد حد و مرز در ارتباط با نحوه جمع آوری داده‌ها توسط اف بی آی بر اساس بخش 702 قانون اصلاحات فیسا می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجوز دادگاه حریم خصوصی بدون مجوز اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ گاوش کو؟!

چه کسی باور می‌کرد شاهد روزی باشیم که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای محو اسرائیل به شعار و خواسته توده‌های عظیم مردم در جای جای دنیا تبدیل شود؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: از انتفاضه بزرگ و فراگیر ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر کشورها چه خبر؟!

گفتم: دانشجویان و اساتید با وجود سرکوب شدید دولت‌ها صحنه را ترک نکرده و حالا دیگر خواستار محو اسرائیل از صحنه روزگار شده‌اند.

گفت: چه کسی باور می‌کرد شاهد روزی باشیم که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای محو اسرائیل به شعار و خواسته توده‌های عظیم مردم در جای جای دنیا تبدیل شود؟

گفتم: نشریه «‌هیل‌» وابسته به کنگره آمریکا نوشته است؛ ایران نیروهای خود را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا متمرکز کرده است. دانشجویان در کارولینای شمالی، پرچم آمریکا را آتش زده‌اند و به جای آن پرچم فلسطین را برافراشته‌اند و...

گفت: دیگه چه خبر؟!

گفتم:‌ نیروهای نظامی آمریکا به درون دانشگاه‌ها لشکرکشی کرده‌اند و دانشجویان و اساتید معترض را بعد از ضرب و شتم شدید دستگیر کرده و با اتوبوس به زندان‌ها منتقل می‌کنند!

گفت: پس آن همه شعار حقوق بشر! و دموکراسی! و آزادی بیانشان! چی شد؟!

گفتم: دانش‌آموزی به پدرش گفت؛ بابا جون ببین چه منظره قشنگی کشیده‌ام؟ پدرش گفت؛ آفرین پسرم! چی کشیدی؟ پسرش گفت؛ یک گاو که داره توی چمنزار علف می‌خوره. پدر به ورقه سفید نگاه کرد و با تعجب پرسید؛ علفش کجاست؟ گفت؛ گاوه خورده!

پرسید؛ پس گاوش کو؟ گفت؛ خُب علف‌ها را خورده و رفته دیگه!

دیگر خبرها

  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • برنامه مکث
  • گفت و شنود/ گاوش کو؟!
  • شنود اقتصادی
  • ببینید | سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی