Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عرضه‌های گسترده بازارساز در بازار حواله و اسکناس نشان از دست بالای آن برای کنترل نوسانات ارز و از سوی دیگر افزایش عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما بر اساس ضوابط تعیین شده است.

در این بین سفته‌بازان و دلالان ارز به این دلیل در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند که می‌خواهند تا جایی که ممکن است در قیمت‌های بالا، خریدهای خود را خالی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هدف این گروه از خرید ارز و افزایش صوری تقاضا، نگهداری ارز نیست، بلکه فروش در بالاترین قیمت به قصد کسب سود بیشینه است. روش این گروه افزایش صوری قیمت ارز از طریق معاملات کم عمق و با حجم بسیار پایین عمدتاً در معاملات شبانه و تلفنی و نشر قیمت‌های کاذب و حبابی در شبکه‌های اجتماعی است. آنها با این روش و ایجاد التهاب در بازار در صدد القای افزایش قریب الوقوع نرخ ارز هستند تا با کشاندن خریداران خرد و خانگی به بازار ارز، ارزهای خود را در بالاترین قیمت به آنها بفروشند.

این در حالی است که مشاهدات میدانی، اظهارات فعالان اقتصادی و تجاری و تحولات سیاسی نشانگر آرامش و ثبات در بازار است و رویداد قابل توجهی که قابلیت برهم زدن آرامش بازار را داشته باشد مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 5017292

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران سامانه نیما بازار ارز قیمت دلار ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس تولید نفت بانک مرکزی ایران بازار سهام ایالات متحده امریکا بانک صادرات دلار صادرات نفت وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودروهایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • قیمت طلا افزایش یافت