Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@16:59:59 GMT

اتاق‌های خوابگاه دانشگاه شریف تک یا دونفره شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۰۲۰۶

اتاق‌های خوابگاه دانشگاه شریف تک یا دونفره شدند

محمود فتوحی زمان آغاز ترم تحصیلی آینده این دانشگاه را ۲۹ شهریور عنوان کرد و گفت: ثبت نام دانشجویان از همین هفته آغاز شده و مبنای آموزش دانشگاه، همچنان مجازی خواهد بود. در این بین طبیعی است که ما از تجربه بدست آمده استفاده می کنیم تا بتوانیم کلاس های درس و کیفیت آموزش به مراتب بهتر از ترم قبل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدالورودها حتی برای چند روز به دانشگاه می آیند

فتوحی درباره ثبت نام دانشجویان نوورود و برنامه دانشگاه برای نحوه تحصیل این دانشجویان گفت: یکی از مسائل مهم ما در ترم جدید دانشجویان جدیدالورود بخصوص در سطح کارشناسی است که غالبا افرادی هستند که از دبیرستان فارغ التحصیل شده و نخسیتن بار قدم به فضای دانشگاه می گذارند. مشکل این است که این افراد با محیط دانشگاه آشنا نیستند، تعامل با استاد و روش تحصیل در دانشگاه را نمی دانند. ما اگر بخواهیم از ابتدا برای آنها صورت مجازی تدریس کنیم، طبیعتا در ادامه روند تحصیلشان با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. 

وی افزود: در این خصوص در حال برنامه ریزی هستیم که شرایطی ایجاد کنیم تا حتی الامکان یک سری از دانشجویانی را که تهرانی بوده و یا ساکن شهرستانی هایی هستند که به خوابگاه نیاز ندارند، در دسته های مختلف برای چند روز هم که شده در دانشگاه داشته باشیم و آنها را با محیط دانشگاه آشنا کنیم. البته در کنار این ایده، نگران ریسک حضور این دانشجویان در دانشگاه نیز هستیم.

اتاق های خوابگاهی تک یا دونفره می شوند/دانشجویان ساکن شهرستان در اولویت

فتوحی با بیان اینکه امکان تجمع و نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه به شکل قبل و در اتاق های ۴-۵ نفر وجود ندارد، گفت: طوری برنامه ریزی کرده ایم که در یک سری اتاق ها فقط یک دانشجو و در برخی دیگر، حداکثر ۲ دانشجو مستقر باشند. در این بین باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که امکانات و ظرفیت خوابگاهی، این اجازه را به ما نمی دهد که تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به این شکل، اسکان دهیم. لذا دانشجویان ساکن شهرستان های مختلف و غیربومی در اولویت قرار دارند.

رییس دانشگاه شریف به موضوع سلف و غذای دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص تصمیم ما بر این است که غذا به صورت بسته بندی شده به دانشجویان خوابگاهی تحویل شود و در سلف و رستوران سرو نشود. 

آموزش در ترم آتی مجازی و حضوری است/راه اندازی استودیوی آموزشی

رییس دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که در بعد آموزش و با هدف فراهم ساختن حضور نسبی دانشجویان در دانشگاه داریم، ایجاد یک سری استودیو در دانشکده های مختلف است. با این کار در صدد هستیم با مشارکت برخی اساتید و دانشجویان علاقمند به حضور در دانشگاه، تعدادی از کلاس ها را بصورت ترکیبی از مجازی و حضوری دائر و امکانی فراهم کنیم تا تعدادی از دانشجویان یک درس، سر کلاس حاضر باشند و تعداد دیگری از دانشجویان همان درس، بصورت مجازی در کلاس مشارکت و درس را دنبال کنند. 

حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پررنگ می شود

فتوحی افزود: در بعد پژوهشی نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی را خصوصا آنها که پروژه های عملی دارند، در دانشگاه پررنگ تر کنیم و به شکلی، برنامه های پژوهشی و پروژه های ارتباط با صنعت را فعال تر از ترم گذشته پیش ببریم. 

تشکیل کمیته تحول در آموزش و پژوهش دانشگاه

وی همچنین به تشکیل کمیته «تحول در آموزش و پژوهش دانشگاه» اشاره کرد و گفت: چند ماهی است که این کمیته را با حضور اساتید پیشکسوت دانشگاه شکل داده ایم تا از طریق آن، برای پیشبرد برنامه راهبردی دانشگاه دریابیم که نیازمند چه تحولاتی در زمینه دوره های میان رشته ای، مراکز پژوهشی و ... هستیم. خوشبختانه اعضای این کمیته بصورت جدی در حال فعالیت هستند امیدوار هستم بزودی برخی از دستاوردهای آن را به اطلاع دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور برسانیم.

47231 کد خبر 1429810

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه شریف دانشگاه دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجبعلی برزویی با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: سال جاری ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود بر اساس این طرح که برای نخستین‌بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجو معلم به‌طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دو سال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تأیید صلاحیت عمومی آن‌ها از ابتدای سال سوم یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه در حال حاضر در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748394

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • قرآن همه چیز ماست