Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد طالب‌پور رئیس بیمارستان سینای تهران در مورد بازگشایی مدارس و برگزاری حضوری کلاس‌های درس در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: کودکان ناقلان بسیار خوبی هستند و ویروس را بدون اینکه خودشان مبتلا شوند، منتقل می‌کنند و این موضوع به افزایش شیوع ویروس کمک می‌کند.

او گفت: این موضوع بیشتر از اینکه برای خود کودکان خطرناک باشد، برای والدین آنها پرخطر خواهد بود و حتی باعث چرخش این ویروس از طریق بچه‌ها بین خانواده‌های مختلف هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالب‌پور ادامه داد: از طرفی بیمارستان ما بخش اطفال ندارد و موارد مربوط به کودکان را به بخش اطفال دانشگاه تهران ارجاع می‌دهیم. سیستم تریاژ بیمارستان اطفال دانشگاه تهران قاعدتا باید برای پذیرش احتمالی اطفال و نوجوانان که از طریق مدارس آلوده می‌شوند، مجهزتر هم شده باشد.

رئیس بیمارستان سینا با هشدار به والدین دانش‌آموزانی که به مدرسه می‌روند، گفت: ما باید بدانیم که احتمال آلودگی و انتقال ویروس در کودکان و بزرگسال با هم هیچ تفاوتی ندارد و این ویروس یک خطر بالقوه است که همه را تهدید می‌کند و تنها راهکار مسئله این است که فعالیت‌های منطقی را در شرایط بسیار ایمن انجام دهیم.

طالب‌پور افزود: والدین، فرزندان خود را توجیه کنند که ماسک بزنند و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. حتی وسایل شخصی برای آنها تعریف کنند که در مدرسه اصلا وسایل شخصی مثل خودکار و پاک‌کن از همکلاسی‌های خود قرض نگیرند و تاکید کنند که این ویروس به راحتی با بی‌مبالاتی انتشار پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر به کودکان درست آموزش دهیم و آنها هم درست رعایت کنند، دیگر دلیلی وجود ندارد که ریسک میزان شیوع کرونا بالا برود، اما مسئله این است که کودکان برای رعایت دستورالعمل‌ها جدیت بزرگسالان را ندارند. چون حتی بسیاری از بزرگسالان هم این جدیت را ندارند و از گذاشتن ماسک خسته شده‌اند. در این صورت چطور از یک کودک ۷ ساله انتظار داشته باشیم تا این موضوع را رعایت کند؟ اگر قرار است که مدارس باز شوند، لازمه ‌آن وقت گذاشتن برای توجیه و توضیح بیشتر برای کودکان در زمینه رعایت پروتکل‌ها است.

طالب‌پور گفت: اتفاقاتی که در مدارس می‌افتد، معمولا باعث امکان ایجاد آلودگی هستند، به طور مثال بچه‌ها با هم بازی می‌کنند و در بین بازی ماسک خود را برمی‌دارند در این صورت و با توجه به این رفتارها باید توجه داشته باشیم که  احتمال ریسک انتقال ویروس از طریق کودکان کمتر از بزرگسالان نیست.

رئیس بیمارستان سینا به سفرهای بین شهری مردم در تعطیلات اخیر هم اشاره‌ای کرد و گفت: واقعیت این است که میزان ابتلا به کرونا طی روزهای گذشته در بیمارستان ما مقداری افزایش پیدا کرده است. البته فکر می‌کنیم این افزایش ابتدا خیلی معنی‌دار نباشد. چرا که شرایط مبتلایان بیمارستان نسبت به دو هفته‌ قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به احتمال افزایش شیوع کرونا در هفته‌های آینده، اظهار کرد: به دلیل سفرها در تعطیلات اخیر، اورژانس و بخش‌های بیمارستان را با وجود آن که میزان بیماران نسبت به دو هفته‌ قبل کم شده، کاملا آماده کردیم و منتظر پیک بعدی هستیم، ولی باید بدانیم که هیچ‌کدام قابل پیش‌بینی نیست.

طالب‌پور بیان کرد: اتفاقی که در این چند ماه برای کادر درمان رخ داد، این بود که یک مدت شیوع ویروس افزایش پیدا کرد و میزان درگیری بین کادر درمان هم زیاد شد و بعد که این میزان شیوع کاهش پیدا کرد، این افراد استراحتی کردند و دوباره وارد پیک بعدی شدند اما اگر این پیک تداوم داشت، ما به شدت دچار مشکل می‌شدیم و اکنون شرایطی شده که بین هر پیک نیروها استراحتی می‌کنند.

رئیس بیمارستان سینا گفت: طبق آمار بیمارستان ما، پرسنلی که در بخش کرونا کار می‌کنند، خیلی کمتر درگیر کرونا می‌شوند. چون مراقبت و محافظت در آن بخش خیلی زیاد است، اما اگر بگوییم پرسنل ما نمایی از جامعه هستند، همیشه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از ۱۲۰۰ نفر مبتلا می‌شوند.

کد خبر 547045 برچسب‌ها كرونا در ايران تهران بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران تهران بیماری بیمارستان رئیس بیمارستان طالب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد

پس از آنکه بلاروس، اوکراین را به اسکان سربازان در ۲ بیمارستان در کی‌یف متهم کرد، مقام‌های اوکراینی این مراکز درمانی را تخلیه کردند.

به گزارش مشرق، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد