Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-در حالی قیمت تخم مرغ حدود ۴۸ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته و از دلایل آن صادرات عنوان می‌شود که طبق گزارش گمرک طی پنج ماهه اول امسال بیش از ۲۸ میلیون دلار صادرات تخم مرغ و انواع تخم خوراکی انجام شده است.

طی مدت اخیر بازار تخم مرغ با افزایش قیمت مواجه شد و هر شانه تا ۲۵ هزار تومان هم فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل مختلفی برای این افزایش قیمت مطرح بود که فعالان بازار از جمله آن‌ را صادرات و افزایش مصرف تخم مرغ اعلام کردند.

اما بررسی آمار مرکز آمار از وضعیت تورم تخم مرغ نشان می‌دهد که در مردادماه سال جاری هر کیلوگرم از این محصول به طور متوسط ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروش رفته که در مقایسه با مرداد سال گذشته که هر کیلو گرم ۹۲۰۰ تومان ۴۸ درصد افزایش قیمت دارد.

قیمت هر کیلو تخم مرغ نسبت به تیرماه کاهش دارد و  به طور متوسط ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان فروش رفته که در مرداد ماه ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

اما با توجه به اشاره‌ای که به وضعیت صادرات تخم مرغ از سوی فعالان بازار و اثرگذاری آن بر قیمت تخم مرغ شده است، پیگیری وضعیت صادرات این محصول از گمرک ایران با توضیحاتی از سوی سیدروح‌الله لطیفی - سخنگوی گمرک - به ایسنا همراه بود.

بر این اساس اعلام شد که در پنج ماهه اول امسال ۲۸ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۲۲۰ دلار تخم مرغ و انواع تخم خوراکی صادرات شده که وزنی حدود ۴۸ هزار و ۱۱۹ تن داشته است.

این در حالی است که تا پایان تیرماه ۲۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۵۸۱ دلار انواع تخم خوراکی صادر شده بود که نشان دهنده افزایش حدود پنج میلیون دلاری در ماه گذشته است.

صادرات انجام شده به کشورهای مختلف این گونه بوده است که ۲۱ میلیون و ۸۸۱ هزار دلار به عراق، پنج میلیون و ۵۷۹ هزار دلار به افغانستان، ۷۲۰ هزار دلار به عمان، ۵۹۰ هزار دلار به قطر، ۱۷ هزار دلار به پاکستان، ۱۳ هزار دلار به امارات، ۳۴ هزار و ۶۶۰ دلار به بحرین صادر شده است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، صادرات تخم مرغ با وجود عوارض هنوز برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی دارد؛ هر چند که ما بیشتر از مصرف داخلی، تخم مرغ تولید می کنیم و ناچاریم صادرات داشته باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هزار دلار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند