Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرو استان‌ها- باشگاه‌های ورزشی و استخرها از جمله بخش‌هایی هستند که بیشترین زیان مالی را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، بر اساس آمار بیش از یک هزار و 500 باشگاه ورزشی در استان اصفهان وجود دارد که شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها به خصوص باشگاه‌های کوچک‌تر را تحت‌تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت باعث شده برخی از این باشگاه‌ها اقدام به تعدیل نیروها و در مواردی تعطیل کردن کامل فعالیت خود کنند و خسارات واردشده به آنها هنوز جبران نشده است. در این میان هنوز مجوزی برای بازگشایی استخرها صادر نشده و بیشترین خسارت به استخرداران وارد شده است.

یکی از باشگاه‌داران بخش خصوصی اصفهان با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی جزء مشاغلی بودند که از همان ابتدای شیوع کرونا تحت‌تأثیر قرار گرفتند، در این باره اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی از دهم اسفندماه 98 و به مدت حدود 3 ماه کاملاً تعطیل شدند تا اینکه در 31 اردیبهشت ماه 99 بازگشایی باشگاه‌ها اعلام شد.

فرهاد رحیمی که با برنامه ضربه آزاد سخن می‌گفت در این خصوص افزود: حتی پس از بازگشایی باشگاه‌ها بخشی از مردم به دلیل نگرانی از احتمال ابتلا به کرونا از حضور در باشگاه‌ها خودداری کرده و عده‌ای نیز تحت‌تأثیر تبلیغات منفی استقبال خوبی از بازگشایی آنها نداشتند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی باشگاه‌ها پروتکل سخت‌گیرانه‌ای اعلام شد که بیشتر باشگاه‌ها آن را رعایت کردند، ادامه داد: این در حالی است که حدود 2 ماه پس از بازگشایی باشگاه‌های ورزشی دوباره به مدت یک هفته تعطیل شدند که یک هفته دیگر نیز تمدید شد که این تعطیلی مجدد بسیار به ما آسیب زد، چون بی‌اعتمادی و نگرانی مضاعفی ایجاد کرد و استقبال مردم باز هم کمتر از قبل شد.

این باشگاه‌دار بخش خصوصی با بیان اینکه طبق یکی از بندهای پروتکل بهداشتی باشگاه‌ها در هر 16 مترمربع تنها یک نفر می‌تواند حضور داشته باشد، گفت: تا پیش از شیوع کرونا در باشگاه خود در یک سانس میزبان 60 تا 70 نفر بودیم اما این آمار امروز به 30 درصد گذشته کاهش یافته است.

وی بیان کرد: افرادی که به باشگاه‌های ورزشی می‌آیند به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و به همین دلیل موارد بهداشتی را بهتر رعایت می‌کنند، بنابراین به نظر من اگر پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود، باشگاه‌ها جزء اماکن ایمن هستند.

رحیمی با اشاره به مشکلات ناشی از تعطیلی ورزش تصریح کرد: هرچه پیش برویم مشکل کم‌تحرکی و عوارض ناشی از آن بیشتر نمایان می‌شود، چون بدن انسان برای فعالیت خلق شده است. هرچند سلامتی مردم در اولویت است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید منجر به کم‌تحرکی شود.

وی اضافه کرد: تا پیش از شیوع کرونا نیز در میزان فعالیت بدنی، آمار شیوع بیماری‌های متابولیکی و میزان سرانه فضاهای ورزشی با مشکل مواجه بودیم که با شیوع کرونا تشدید شد. استاندارد جهانی سرانه ورزشی در دنیا 6 مترمربع است در حالی که در ایران 0.7 مترمربع است.

این باشگاه‌دار بخش خصوصی تأکید کرد که تعطیلی باشگاه‌های ورزشی به صلاح نیست و لازم است حمایت‌های دولتی از باشگاه‌داران بیشتر شود.

سیدمسعود میرسعیدی نیز یکی از استخرداران اصفهان است که تعطیلی استخرها در پی شیوع بیماری کرونا موجب ضرر و زیان زیادی به او شده است. وی در این خصوص اظهار داشت: برای احیای استخر خود هزینه‌های زیادی انجام دادم اما در این وضعیت حتی نمی‌توانیم آب استخر را تخلیه کنیم چون به خاطر تعطیلی طولانی‌مدت و راکد بودن استخر موجب وارد شدن خسارت به آن می‌شود.

وی افزود: از مسئولان ورزش درخواست می‌کنم به داد ما برسند. در این مدت نه خبری از وام بوده و نه کمک‌ هزینه‌. در این چند ماه هیچ درآمدی از استخر خود نداشتم و مانده‌ام که با آن چه کنم.

میرسعیدی به هزینه‌های آب، برق، حقوق کارکنان، مالیات و بیمه اشاره کرد و گفت: از استاندار اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرماندار، رئیس هیئت شنای استان و سایر مسئولان تقاضای کمک دارم. مدارس هم باز شدند و ما که نمی‌توانیم استخرها را بازگشایی کنیم، باید چاره‌ای اندیشید که هم سلامتی مردم تضمین شود و هم استخرداران بیش از این زیان نبینند.

وی بیان کرد: روزانه هزینه زیادی برای نگهداری استخر انجام می‌دهم و نمی‌دانم چطور درددل خود را به گوش مسئولان برسانم.

باشگاه‌های ورزشی قم 10 میلیارد تسهیلات کرونایی دریافت کردند باشگاه‌های ورزشی در فارس 17.5 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی گرفتند شمشیر دو‌لبه حضور در باشگاه‌های ورزشی در ایام کرونا/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورزش خود را ادامه دهید

دولت از اختیارات لازم برای جبران بخشی از خسارات برخوردار است

اما حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز درباره مشکلات باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: دولت اختیارات لازم را برای جبران بخشی از این خسارات دارد و البته محدودیت‌های اعتباری هم وجود دارد.

وی افزود: به نظر من استانداری اصفهان و ستاد مقابله با کرونا باید درباره بخش ورزش بررسی دقیق‌تری انجام دهد و درباره برخی رشته‌ها و فضاها امکان تجدیدنظر و آغاز فعالیت آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

حاجی دلیگانی  ادامه داد: در تعدادی از فضاهای ورزشی نیز ممکن است این امکان وجود نداشته باشد که وزارت ورزش و جوانان و دولت باید در این خصوص پیش‌بینی‌های لازم را برای جبران خسارات واردشده داشته باشند و معافیت‌های مالیاتی و استمهال هزینه‌های برق، آب و گاز نیز می‌تواند صورت گیرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که ستاد مقابله با کرونا در استان جلساتی با صاحبان باشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش ورزش تشکیل داده و مشکلات را بررسی و به مرکز منتقل کند و ما نیز آمادگی داریم که این موضوع را در کمیسیون فرهنگی مجلس طرح کنیم و از وزیر ورزش بخواهیم اقداماتی در این خصوص انجام دهد، چون ادامه وضعیت فعلی باعث می‌شود فضاهای ورزشی به سوی تخریب برود و از طرف دیگر افرادی که در آنها شاغل بودند دچار مشکل شوند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که اگر اکنون به مشکلات سرمایه‌گذاران در ورزش رسیدگی نشود ممکن است در آینده بخش خصوصی در ورزش سرمایه‌گذاری نکند و مشکلات بیشتری برای جامعه ورزش به وجود آید.

وی درباره اینکه آیا دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده یا خیر گفت: تاکنون مباحث مختلفی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده اما بازخورد آن تاکنون در حد رفع مشکلات نبوده است. اگر مشکلات باشگاه‌داران استان اصفهان جمع‌بندی شود می‌توانیم در کمیسیون فرهنگی نشستی در حضور مسئولان وزارت ورزش با نمایندگان آنها داشته باشیم و ابعاد این موضوع مهم مورد بررسی قرار گیرد. استان اصفهان همواره در پیگیری مشکلات پیشتاز بوده و این موضوع نیز می‌تواند از اصفهان آغاز شود.

حاجی دلیگانی از فعالان و سرمایه‌گذاران بخش ورزش در استان خواست مشکلات خود همراه با راهکارهایی که برای رفع آنها پیشنهاد می‌دهند را جمع‌بندی کرده و در اختیار نمایندگان استان قرار دهند تا مجلس از ابزارهایی که در اختیار دارد برای پاسخگویی از سوی وزرای مربوطه استفاده کند.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز با بیان اینکه بیش از هزار و 500 باشگاه و مکان ورزشی استان اصفهان که نیمی از آنها باشگاه‌های بدنسازی است از شیوع کرونا بسیار متضرر شده‌اند، اظهار داشت: ورزش کشور و استان در بخش همگانی و قهرمانی نیز بسیار آسیب دیده است.

حسین زیبایی افزود: وزارت ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی امضا کرد تا تسهیلاتی به باشگاه‌ها پرداخت شود و بر همین اساس 160 میلیون ریال تسهیلات برای هر موسس، 80 میلیون ریال برای مدیران و مربیان باشگاه‌ها و 60 میلیون ریال نیز برای عوامل خدماتی و اجرایی با سود 12 درصد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: چون باشگاه‌ها به عنوان بنگاه اقتصادی مطرح شده‌اند، تنها آنهایی که دارای شماره کارگاه و پرسنل بیمه‌شده هستند مشمول دریافت این وام می‌شدند و با توجه به اینکه 90 درصد باشگاه‌های استان این شرایط را نداشتند با مشکل مواجه شدند، اما در ادامه مقرر شد این باشگاه‌ها نیز مشمول دریافت وام شده و در سایت وزارت ورزش و سامانه کارا ثبت‌نام کنند. افراد تا پایان شهریورماه نیز برای ثبت‌نام در سامانه کارا فرصت دارند.

به گفته معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان، تا امروز هزار نفر از استان اصفهان در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که فاقد بیمه بوده و در شرف دریافت وام هستند.

وی گفت: هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان نیز وام 500 میلیون ریالی با بهره 18 درصد برای 700 باشگاه بدنسازی استان اصفهان پیش‌بینی کرده است و 20 میلیون ریال نیز برای مربیان در نظر گرفته که تاکنون 100 مربی برای دریافت این تسهیلات معرفی شده‌اند.

زیبایی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان پیگیری‌هایی برای تسهیل در پرداخت وام انجام داده است، تصریح کرد: از بخشی از امکان ورزشی استان که طبق ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شده نیز فعلاً اجاره‌ای دریافت نمی‌شود و برای آنها زمان تنفس 6 ماهه در نظر گرفته‌ایم که شامل 100 مکان ورزشی است. همچنین مکاتبات زیادی با وزارت ورزش و امور باشگاه‌ها انجام داده‌ایم تا مشکلات استخرها با پرداخت تسهیلات ویژه رفع شود.

وی اضافه کرد: تنها کاری که ما توانستیم انجام دهیم عدم دریافت اجاره‌بها از امکان واگذارشده به بخش خصوصی بوده و شاید با پیگیری‌هایی که در جریان است تا یکی دو ماه آینده از سوی وزارت ورزش و جوانان اتفاقات خوبی رخ دهد.

انتهای پیام/165/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بازگشایی باشگاه ها باشگاه های ورزشی ورزش و جوانان استان اصفهان وزارت ورزش میلیون ریال شیوع کرونا بخش خصوصی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی احسانی مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیر اجرایی المپیاد فناورانه استان تهران با اعلام این خبر گفت: اولین المپیاد ورزشی فناورانه دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در سه بخش ورزش رباتیک، ورزش های دیجیتال و فیجیتال و فناوری و نوآوری در ورزش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این المپیاد ورزشی به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان، برگزار می شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در اولین دوره المپیاد ورزشی فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند جهت ثبت نام به ادرس اینترنتی https://setav.ir.stso مراجعه کنند.

کد خبر 6098224

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • کریمی سرپرست دبیر کلی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی شد
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟