Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم است و به مردم بیجار این اطمینان را می‌دهم که تیمی که در ستاد انتخابات استان و شهرستان مشغول خدمت هستند از تک تک آرای آنها حفاظت کرده و به کسی اجازه دخل و تصرف در آرای شان را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کسانی که سعی در ایجاد شبه در برگزاری انتخابات می‌کنند، بدانند در هر شعبه اخذ رای حدود ۱۹ نفر بعنوان ناظر و بازرس،  عوامل اجرایی و انتظامی با افکار و گرایش‌های متفاوت بر نحوه برگزاری انتخابات بطور دقیق نظارت می‌کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیجار اتخاذ شده و آمادگی کامل وجود دارد، افزود: در شهرستان بیجار رقابت بسیار سخت بین ۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم وجود دارد و امیدوارم شاهد مشارکت بالای مردم هم باشیم.

زارعی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری انتخابات برای اطمینان خاطر مردم به منظور حضور در شعب اخد رای تاکید کرد و  یادآور شد: تمام شعب اخذ رای قبل از شروع رای گیری ضدعفونی شده، مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی برای استفاده رای دهندگان در دسترس خواهد بود و برای تهویه هوا پنجره شعب اخذ رای از ابتدا تا پایان رای گیری باز خواهند بود.

آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است.

همچنین از ۱۱۲ شعبه اخذ رای ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده که واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب کنند.

طبق تقویم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقرر بود دور دوم این همایش سیاسی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

۲۸۱ نفر از مردم کردستان از احزاب، طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و تشکل‌های مختلف مردمی و مستقل در مهلت ۶ روزه ثبت نام از ۱۰ تا ۱۶ آذر ۱۳۹۸ برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند که از این بین در نهایت با انصراف ۷۱ نفر و رد و عدم احراز صلاحیت ۱۱۶ نفر، ۹۴ نفر شامل ۸۶ داوطلب مرد و هشت زن در گوی داوری مردم برای ورود به مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

در این انتخابات ۳۸۸ هزار و ۳۳۷ نفر از یک میلیون و ۲۰۰ نفر واجدان شرایط رای دادن در استان کردستان در انتخابات شرکت کردند که ۳۵۳ هزار و ۴۲۵ فقره از آرای شمارش شده صحیح شناخته شد.

با مراجعه به ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ آرای صحیح حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره  کامیاران سید مهدی فرشادان با کسب ۲۸ درصد شامل ۳۵ هزار و ۷۱۶ رای از رای صحیح و محسن فتحی با کسب ۲۵.۵ درصد شامل ۳۲ هزار و ۵۱۸ رای، شیوا قاسمی پور با کسب ۲۲.۶ درصد شامل هشت هزار و ۵۲۸ رای از ۳۷ هزار و ۷۵۱ رای صحیح از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد، بهزاد رحیمی منتخب حوزه انتخابیه سقز و بانه با کسب ۴۱.۲ درصد شامل ۳۴ هزار و ۴۳۹ رای از ۸۳ هزار و ۵۱۳ رای صحیح و پرویز اوسطی با کسب ۲۵.۷ درصد شامل ۱۷ هزار و ۱۶۹ رای از ۶۷ هزار و ۵۹ رای صحیح حوزه انتخابیه قروه و دهگلان به مجلس یازدهم راه یافتند.

دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان در دور اول یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده بودند که ۵۲۹ مورد از این شعب شهری و ۷۰۵ مورد نیز روستایی بود.

برچسب‌ها کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان بیجار کردستان انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان بیجار مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه رای صحیح اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس جوهری افزود: در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۲ داوطلب برای یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

وی یاد آور شد:انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیکی خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی