Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه از برگزاری هفتمین دوره سوگواره شعر آیینی «بر آستان اشک» در دو بخش و ۴ موضوع اصلی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 و فرهنگسرای اندیشه، هفتمین دوره سوگواره شعر آیینی «برآستان اشک» در دو بخش ویژه فراخوان مسابقه و شب شعرهای آیینی و 4 موضوع اصلی با حضور شاعران برجسته آیینی کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری، معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره این سوگواره گفت: سوگواره ادبی «بر آستان اشک» که امسال هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، سوگواره‌ای برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت علیهما السلام است که در 6 سال گذشته به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار شده است؛ امسال با توجه به موضوعات روز کشور و اتفاقات مهمی که داشته‌ایم از جمله شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و فداکاری کادر درمانی برای مبارزه با کرونا، بخش‌های دیگری نیز در این سوگواره قرار داده‌ایم که در این فراخوان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در سطحی وسیع‌تر گفت: چهار فرهنگسرای شهر تهران مشتمل بر فرهنگسرای اندیشه، فرهنگسرای شهید قاسم سلیمانی، فرهنگسرای اشراق و فرهنگسرای ولا مشارکت دارند و در سطحی وسیع‌تر برگزار می‌شود. دبیرخانه دائمی این سوگواره نیز در فرهنگسرای اندیشه قرار دارد.

وی در تشریح موضوعات اصلی این سوگواره ادبی گفت: «اربعین و انتظار»، «محرم بی‌سردار»، «مساوات امام حسن(ع)» و «مدافعان سلامت» 4 موضوع اصلی این سوگواره است که شاعران و علاقه‌مندان باید آثار ادبی خود در قالب شعر کلاسیک را به دبیرخانه سوگواره واقع در فرهنگسرای اندیشه ارسال کنند.

عسگری بیان داشت: محرم و صفر امسال، اولین سال عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در فراق سردار شهید قاسم سلیمانی است، شهادت مظلومانه ایشان بسیاری از شاعران را به واکنش واداشت و موجی از سروده‌های ارزشمند ادبی را به ارمغان آورد. از این رو یکی از بخش‌های اصلی سوگواره برآستان اشک به اشعار آیینی با موضوع شهید سلیمانی اختصاص پیدا کرده است. همچنین به واسطه فداکاری‌ها و رشادت‌های کادر درمانی در مبارزه با ویروس کرونا و واکنش اهالی ادب و فرهنگ به این فداکاری چند ماهه مدافعان سلامت مردم در بیمارستان‌ها، بخش اصلی دیگری با عنوان مدافعان سلامت طراحی شده و آماده دریافت اشعار با این موضوع است.

معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه با معرفی بخش «اربعین و انتظار» گفت: ویروس کرونا شرایط خاصی را در همه دنیا ایجاد کرد؛ این ویروس منحوس سبب شد تا راهپیمایی میلیونی اربعین که همه‌ساله با خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله از کشورمان برگزار می‌شد، دچار تغییر و تحولاتی شود. از همین رو، سوگواره ادبی بر آستان اشک بخش ویژه خود را به موضوع «اربعین و انتظار» اختصاص داده تا شاعران و علاقه‌مندان به اهل بیت بتوانند عرض ارادتی بر ساحت مقدس شهیدان کربلا داشته باشند. همچنین در بخش «مساوات امام حسن(ع)» به عدالت امام حسن علیه‌السلام می‌پردازیم.

شاعران و علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگواره باید اشعار خود را در قالب کلاسیک و در 4 موضوع مذکور به نشانی  put.andisheh@gmail.com ارسال کنند. مهلت ارسال آثار 10 مهرماه 1399 می‌باشد. پس از داوری اشعار دریافتی، آثار برگزیده انتخاب شده و در مراسمات شب شعر که در دهه پایانی ماه صفر و در 4 فرهنگسرای مشارکت‌کننده برگزار می‌شود، به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

فرهنگسرای اندیشه و دبیرخانه سوگواره «بر آستان اشک» واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید نیاکی (اندیشه) است و مخاطبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88505513 تماس حاصل کنند.

«تکه پاره»؛ داستان زندگی دو مادر روانه کتابفروشی‌ها شدکتب جدید امام رضایی به نشر روانه بازار کتاب شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا شعر آیینی سردار قاسم سلیمانی کتاب و ادبیات ویروس کرونا شعر آیینی سردار قاسم سلیمانی کتاب و ادبیات فرهنگسرای اندیشه مدافعان سلامت بر آستان اشک هفتمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!

به گزارش ورزش سه پرسپولیس تا دقیقه 84 بازی با آلومنیویم اراک با دو گل از میزبانش جلو بود که با توجه به نتایج قبلی سرخ‌ها در اراک دستاورد بزرگی به نظر می‌رسید اما با وجود تغییرات اوسمار برای استحکام بخشیدن به خط دفاع خود شرایط تیم در این خط بدتر شد و رو ی هر چهار گل خورده تقریبا تمام مدافعان پرسپولیس مقصر بودند.

در شرایطی که به خاطر نداریم پرسپولیس در یک مسابقه داخلی یا حتی خارجی طی سال‌های  اخیر چهار گل دریافت کرده باشد و سازمان تدافعی و دروازه‌بان این تیم همواره به گونه‌ای کار کرده‌اند که عملکرد باثبات و درخشانی ارائه داده اند دریافت چهار گل در یک مسابقه حتی اگر مقابل گربه سیاه هم باشد پذیرفتنی نیست؛ نکته ای که اوسمرا ویرا نیز در نشست خبری بعد از حذف تیمش به عنوان مهمترین نگرانی بعد از این بازی از آن یاد کرد.

اما پرسپولیس حد فاصل دقایق 84 تا 122 چهار گل دریافت کرد که رد پای مدافعان این تیم و اشتباهات آنها را می توان در هر چهار گل پیدا کرد.

در صحنه منجر به گل اول ایرالکو این تیم از فضای پشت علی نعمتی استفاده کرد و توپ را روی دروازه پرسپولیس ریخت در حالی که نعمتی آمده بود تا قدرتمندتر از عبد الکرین حسن آن منطقه را ببندد و پوشش دهد.در این صحنه بعد از ارسال توپ روی دروازه کنعانی زادگان دفع توپ بدی داشت، گولسیانی فقط نظاره گر  شد و ریگی هم نتوانست در مواجهه با لیموچی کاری از پیش ببرد و دروازه تیمش باز شد.

در صحنه منجر به گل دوم میزبان توپ روی دروازه پرسپولیس ریخته شد و توسط کنعانی برگشت داده شد اما درست جایی که شروین بزرگ ایستاده بود. در صحنه منجر به این گل ریگی مقصر اصلی بود که اجازه داد بزرگ توپ بگیرد، بچرخد و ضربه نهایی را شلیک کند اما مدافعان هم در جای درستی حضور نداشتند و فضای مقابل شوت بزرگ را خالی کرده بودند.

در صحنه گل سوم حریف با ارسال کرنر از جناح چپ پرسپولیس غیر از گولسیانی که نتوانست توپ را بزند کنعانی و فرجی کوتاهی کردند و بزرگ از روی سر فرجی توپ را تبدیل به گل کرد.

در صحنه گل چهارم ایرالکو این تیم از فضای پشت فرشاد فرجی استفاده کرد و لیموچی بدون مزاحم پیش رفت و کنعانی هم نتوانست در مواجهه با او کاری از پیش ببرد که با پاس عرضی لیموچی توپ از گولسیانی و نعمتی هم عبور کرد و نقی زاده موفق به گلزنی شد. در واقع رد پای هر چهار مدافع پرسپولیس در گل تعیین کننده بازی در وقت های تلف شده  دیده می‌شود.

البته ناگفته نماند شاید اگر پرسپولیس در خط میانی و حمله قدرت حفظ توپ  را داشت و با نمایش بهتر و باکیفیت تر پنج نفر جلوی زمین اجازه نمی داد توپ از زمین حریف بیرون بیاید و خط دفاع تحت فشار قرار بگیرد، این تعداد اشتباه هم رخ نمی داد اما واقعیت اینکه مدافعان پرسپولیس نیز روز خوبی را در اراک پشت سر نگذاشتند.

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • بازیکنانی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟