Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@03:39:38 GMT

ایجاد امید با حرف و سخن نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۱۰۹۷

ایجاد امید با حرف و سخن نمی‌شود

ایران اکونومیست-جلسه شورای عالی قوه قضاییه امروز با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: در کنار صیانت از فکر، حفظ جان دانش آموزان هم اهمیت دارد. صیانت از فکر دانش آموزان در گرو اجرای منویات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان آموزش و پرورش است و حفظ جان و سلامت دانش آموزان نیز منوط به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از راه‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم، آموزش و پرورش به هنگام و ساختن نیرو‌های فرهیخته است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: از رهبر انقلاب که با پیشنهاد قوه قضاییه در مورد دادگاه‌های ویژه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی موافقت کردند تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاحات صورت گرفته در پیشنهاد جدید شامل تأکید بر ادامه کار دادگاه‌ها با قاطعیت و رعایت عدالت است؛ به نحوی که هم با مفسدان برخورد شود، هم این برخورد قانونمند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: گام بعدی ما آن است که موضوع این دادگاه‌ها از امر اضطراری و استثنائی به امری نهادینه شده مبدل شود. از مجلس خواهیم خواست این فرآیند را که در آن هم قاطعیت و هم سرعت دیده شده و هم دقت و عدالت، در قالب طرحی جامع به قانون تبدیل کند تا مفسدان مجال پیدا نکنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر برخورد، آنچه مجال را از مفسدان خواهد گرفت، اصلاح ساختار‌های فسادزا توسط دولت و مجلس است. اصلاح ساختار‌های فسادزا در نظامات بانکی و پولی و صادرات و واردات موجب کاهش جرایم ارجاع شده در این دادگاه‌ها خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ایجاد امید با حرف و سخن نمی‌شود و نیازمند انجام وظیفه هر شخص مسئولی است. چشم دوختن به دیگران و نتایج انتخابات فلان کشور خطایی راهبردی است. ما صاحبخانه‌ایم و قابل قبول نیست با مشکلات دستگاه قضا مانند مهمان برخورد کنیم. مثل برخی نباشیم که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند و بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته‌اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمی دفاع از حق است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت:‌ وقتی می‌بینیم در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان خیزش حمایت از مردم مظلوم فلسطین به راه افتاده است خود گویای این موضوع است که در قلب نظام استکبار، فطرت‌های پاکی وجود دارند که مدافع حق هستند؛ رسالت معلمی دفاع از حق است.

علی نظری در آیین بزرگداشت روز معلم و استاد که شامگاه چهارشنبه،‌۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: معلم، یعنی بعثت، حرکت برای امید و پیشرفت و مبارزه با تاریکی‌ها و جهل. معلم باعث ایجاد رستاخیز برای امید و پیشرفت در جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: رسالت معلمی یک رسالت انبیایی است همانگونه که متفکر بزرگ علامه شهید مطهری هم این رسالت را ایفا کرد.

نظری ادامه داد:‌ نقش و اهمیت جایگاه معلم تا بدانجاست که معلم روشنایی در جامعه ایجاد می‌کند با تاریکی‌ها مبارزه می‌کند و خفتگان را بیدار می‌کند.

وی با بیان اینکه معلم باعث ایجاد رستاخیز برای امید و پیشرفت در جامعه می‌شود،تأکید کرد:‌ گاهی یک پیام خودش یک معلم است؛ پیام انقلاب اسلامی ایران همچون پیام معلم است که به به گوش جهانیان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • رسالت معلمی دفاع از حق است