Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:52:54 GMT

لرستان| مزرعه گل آفتابگردان در پلدختر به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۱۲۱۳

لرستان| مزرعه گل آفتابگردان در پلدختر به روایت تصویر

گروه استانها- کشتزارهای آفتابگردان در شهرستان پلدختر همچون مزرعه آفتاب است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر،گل آفتابگردان یا گل آذرگون گیاهی  یکساله که تا حدود سه متر رشد می‌کند،گل‌های آن  به دلیل شباهت خورشید گونه خود به این نام  شناخته می‌شوند این آذرگون‌های زیبا  علاوه بر هم نام بودن گرایش خاصی  به سمت  خورشید داشته و طلوع و غروب آفتاب محور چرخش آنها به طرف شرق و  غرب  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌های آفتابگردان تا سه متر رشد می‌کند و به محض دانه‌دار شدن به سمت پایین سر خم می‌کنند به طوری که همه گل‌های آفتابگردانی که رسیده و قابل برداشت هستند،  آنقدر به سمت زمین خودشان را می‌کشانند که گویا می‌خواهند در دل  زمین فرو روند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در شهرکرد: علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی، تغییر نرخ ارز بودپیش بینی رشد سالانه 2.7 درصدی بخش کشاورزی ایران تا 2024/ عبور تولید گندم ایران از مرز 18 میلیون تنموافقت ‌صدور و تمدید پروانه پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان

 

عکس از فیروزه حاتمی

انتهای پیام/646/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان