Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کریستین سوینگ، مدیرعامل دویچه بانک آلمان، هشدار داد که بازگشت اقتصاد جهانی به دوران پیش از کرونا و بهبود آن ممکن است بسیار بیشتر از آن چیزی که قبلا تصور می‌شد، طول بکشد.

وی طی سخنرانی در اجلاس بانکی در فرانکفورت گفت رسیدن اقتصاد جهانی به شرایط پیش از شیوع کروننا سخت است و خیلی زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق نه امسال رخ خواهد داد نه سال آینده.

مدیرعامل دویچه بانک آلمان گفت بخشی از حوزه‌های اقتصادی با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کنند و تعدادی از این حوزه‌ها با 70 تا 90 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

تعداد زیادی از شرکت‌ها هم مجبور خواهند بود برای مدت زمان زیادی با موضوع کاهش فروش کنار بیایند.

وی افزود نهایتا شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود اما این مسئله به صورت قدم به قدم رخ خواهد داد و نه در تمام صنایع.

مدیرعامل دویچه بانک آلمان البته نسبت به بهبود اوضاع در اروپا خوشبین نبود و گفت که ممکن است عملکرد آمریکا در کنترل شیوع کرونا انتظارات را برآورده نکند اما زمانی که لازم باشد شرکت‌ها خود را با واقعیت‌های جدید بازار تطابق دهند شرکت‌های آمریکایی عملکرد بهتری خواهند داشت.

بر عکس آمریکایی‌ها اما شرکت‌های اروپایی ممکن است انتظار داشته باشند که کمک‌های دولتی بیشتری برای آنها فراهم شود.

این مسئله می‌تواند به ایجاد شرکت‌های زامبی، که عملکرد ضعیفی داشته و نزدیک به ورشکستگی هستند منجر شود.

وی به نتایج بررسی مؤسسه رتبه‌بندی تردیچ رفرم اشاره کرد که گفته بود ممکن است یک ششم شرکت‌های آلمانی در پساکرونا، زامبی شوند و در شرایط ورشکستگی قرار بگیرند.

به شرکت‌هایی زامبی می‌گویند که بدهی آنها بیشتر از درآمدشان باشد و معمولا با کمک‌های دولتی سر پا مانده و بدون آنها ورشکست می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اقتصاد جهانی کرونا ویروس دویچه بانک آلمان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

تنش‌های سیاسی در جهان همچنان بیشتر از مباحث اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی بهای نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. بیم و امید‌ها برای رسیدن به توافق صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس دائمی در غزه که می‌تواند بار دیگر ثبات را به خاورمیانه بازگرداند، بهای طلای سیاه را امروز در بازار انرژی تحت تاثیر قرار داد. 

به گزارش الجزیره، عدم قطعیت در توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی باعث تغییرات جزئی بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در معاملات هفته گذشته بازار جهانی، نفت برنت ۷ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶.۸ درصد سقوط را به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره ایجاد شغل در آمریکا و زمانبندی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) تجربه کردند. 

گرچه مقامات صهیونیست تاکنون درباره پذیرش توافق صلح از سوی حماس اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما برخی منابع از احتمال رد شدن این مسئله از سوی تل آویو اقدام به گمانه زنی کرده اند. این موضوع یعنی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر مخرب آن بر بهای نفت در بازار جهانی.

در حوزه اقتصاد، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان امیدوار کننده بوده است که همین امر می‌تواند به تقویت تقاضا در بازار انرژی منجر شود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس مشخص شد
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم