Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه دیپلماسی تنها مسیر دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره است از دو کره و همچنین آمریکا خواست تلاش‌های دیپلماتیک را مجدداً شروع کرده و گفتگوی به بن‌بست رسیده میان خود را از سر بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنان خود در نشست اینترنتی مجمع جهانی صلح کره که هر سال از سوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در دولت کره جنوبی سازماندهی می‌شود، از این که کره شمالی و کره جنوبی به دنبال همکاری‌های فرامرزی در زمینه مبارزه با بیماریهای عفونی و بلایای طبیعی باشند ابراز حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ رهبران جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به همراه جمهوری کره (کره جنوبی) و آمریکا نشان دادند که گفتگو امکانپذیر بوده و دیپلماسی تنها راه برای دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاح هسته‌ای است.

وی گفت: این حائز اهمیت است که طرف‌ها چیزی را که آغاز کردند ادامه دهند. جامعه بین‌المللی مشتاق دیدن پیشرفت است. مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره از زمان نشست بی‌نتیجه بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل سال گذشته میلادی در بن بست قرار گرفته است.

آنها نتوانستند بر سر انطباق گام‌های پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای و اقدامات واشنگتن برای برداشتن تحریم‌ها علیه آن و دادن یک سری امتیازات دیگر توافق پیدا کنند.

گوترش همچنین از اصرار کره‌جنوبی برای همکاری بین دو کره در زمینه سلامت عمومی و زمینه‌های دیگری که می‌توانند بر زندگی مردم دو کشور تاثیر بگذارند، ابراز حمایت کرد.

او خاطرنشان کرد: همچنان که شبه جزیره کره با مسائلی همچون همه‌گیری بیماری، سیل و طوفان روبرو است شما همبستگی ما را دارید. این ضروری است که دو کره به این مسائل و چالش های دیگر با همکاری یکدیگر رسیدگی کنند. من شما را از طریق این مجمع مهم تشویق می‌کنم تا آینده‌ای آکنده از صلح و موفقیت را در شبه جزیره کره تصور کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش شبه جزیره کره کره جنوبی كره شمالي خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره کره جنوبی دو کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش استانی شورا‌ها با تاکید بر این که اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدامات جهش زا انجام دهند؛ گفت: اعضای شورا‌ها می‌توانند با شناسایی سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در منطقه جهش اقتصادی ایجاد کنند و عمران و آبادانی منطقه را به بار بیاورند.

وی بر تسلط هر چه بیشتر اعضای شورا‌ها بر قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: اعضای شورا‌ها وحدت و انسجام شان را حفظ کنند و منافع عمومی مردم را در نظر گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: از ظرفیت شورا‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به شعار سال از توانمندی آنان در امور اقتصادی بهره برد.

همچنین اعضا شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها به نمایندگی مشکلات شهرستان‌ها و روستا‌ها را بیان کردند.

قدردانی از شورا‌های برتر استان هم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم