Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:20:16 GMT

باغداران بهاباد ۲۵۰ تن محصول بادام درختی برداشت کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۱۴۶۸

باغداران بهاباد ۲۵۰ تن محصول بادام درختی برداشت کردند

محمدمهدی عبدالحسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا زمان برداشت محصول را اواسط مردادماه و پایان آن را نیمه شهریورماه ذکر کرد و یادآور شد: بیشتر درختان بادام در بخش آسفیچ و روستاهای کوهستانی این منطقه قرار دارد و در دهستان جلگه  بخش مرکزی هم این گونه گیاهی  کشت می شود .

وی انواع محصول بادام منطقه را کاغذی و سنگی ذکر کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی بادامکاران نسبت به سال های گذشته محصول بیشتر و با کیفیت بهتری برداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد آفات درختان بادام را کنه ، زنبور مغزخوار بادام و بیماری‌های قارچی(لکه آجری و غربالی) ناشی از ذرات گرد و غبار به دلیل وجود جاده های خاکی در اطراف باغ های بادام ذکر کرد و گفت: اجرای طرح مبارزه تلفیقی و ارتقای سطح مدیریت باغ ها از سوی باغداران در کنترل عوامل آفت زا مهم و تاثیرگذار است.

سطح زیرکشت محصول باغی شهرستان بهاباد چهار هزار و ۵۰۰ هکتار  و زراعی آن سه هزار هکتار  و تعداد بهره برداران آن هم چهار هزار نفر است.

مهمترین محصول باغی منطقه پسته ، بادام، گردو، انگور و انار است و از محصول زراعی آن می توان گندم، جو، زیره سبز، کنجد، یونجه و کلزا نام برد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول بهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول بهاباد وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول بهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

 

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان