Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، احسان قمری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای صد درصدی تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، از تشکیل شورای سیاست‌گذاری این رویداد در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت: صادرکنندگان خوشنام ۱۴.۲ میلیارد یورو، تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود ۲۰۵۶ صادرکننده نسبت به رفع کامل تعهدات ارزی خود در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۱ صادرکننده غیرتولیدی (۳۰ درصد) و مابقی یعنی ۱۴۳۵ صادرکننده از جمله واحدهای تولیدی هستند.

وی میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را ۱۴.۲ میلیارد یورو اعلام کرد که از این میزان، ۷.۵ میلیارد یورو مربوط به سال ۹۷ و ۶.۷ میلیارد یورو مربوط به سال ۱۳۹۸ است.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی میزان تعهدات ایفا شده صادرکنندگان خوشنام را ۱۴.۲ میلیارد یورو اعلام کرد و ادامه داد: از این مقدار، بیش از ۹۲ درصد توسط بنگاه‌های تولیدی انجام شده است.

قمری افزود: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۲ درصد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که ۱۰۰ درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، توسط صادرکنندگانی انجام شده که بیشتر از صد میلیون یورو صادرات داشته‌اند، ضمن اینکه این گروه از صادرکنندگان شامل ۲۴ واحد تولیدی با حدود ۹ میلیارد یورو صادرات هستند.

وی همچنین بر سیاست تشویق صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، تاکید کرد و بیان داشت: بیش از ۱۳۳۳ صادرکننده که صد درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، صادراتی کمتر از یک میلیون یورو داشته و فقط ۲.۶ میلیارد یورو صادرات گروه را به خود اختصاص داده‌اند که لازم است در مورد سیاست حمایتی از بنگاه‌های کوچک و متوسط یا بنگاه‌های بزرگ از نظرات کارشناسان استفاده کرد.

پربیننده ترین کاهش ۵۰درصدی فروش اغذیه‌فروشی‌ها اولویت؛ لوازم خانگی قاچاق یک وعده غذا، چند؟ چرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی احتمال افزایش قیمت مرغ به ۳۰هزار تومان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرکنندگان خدمات بازرگانی ارز دلار صادرات قیمت دلار صادرکنندگان ارز صادراتی تعهدات ارزی ارز ۴۲۰۰تومانی رفع تعهد ارزی بازگشت ارز صادراتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تعهدات ارزی خود میلیارد یورو انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد

باشگاه روستوف ابتدای فصل محمد محبی را با پرداخت ۶۵۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا خریداری کرد و با این بازیکن قرارداد سه ساله امضا کرد. ملی پوش استقلالی به تازگی با حضور در یک برنامه تلویزیونی برای بازگشت به استقلال ابراز تمایل کرد و حال آبی‌ها در صورتی که خواهان بخدمت گیری دوباره این بازیکن هستند باید مبلغ اعلام شده را به حساب روس‌ها واریز کنند.

باشگاه استقلال بر اساس توافقی که با سانتاکلارا امضا کرده بود، می‌توانست با واریز ۶۵۰ هزار یورو به حساب باشگاه سانتاکلارا محمد محبی را قطعی خریداری کند، اما از آنجایی که باشگاه استقلال مبلغ خرید قرضی محمد محبی را به حساب باشگاه پرتغالی واریز نکرد، این باشگاه توافق با استقلال را زیر پا گذاشت و در نهایت این بازیکن را به روس‌ها فروخت.

بر اساس قوانین جدید در فوتبال ایران باشگاه‌های ایرانی برای بخدمت گیری لژیونر‌ها باید آنها را قطعی خریداری کنند.

tags # محمد محبی ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد