Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای سرویس مدارس محدودیت قائل شدیم به طوری که طبق پروتکل‌های اعلام شده یک سواری بیشتر از سه نفر نمی‌تواند سوار کند و در ون‌ها و مینی‌بوس‌ها هم به همین نسبت آمار دانش‌آموزان در سرویس کاهش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در توضیح برخی گمانه‌ها درباره ارتباط بازگشایی مدارس و منافع مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: موضوعات آموزش و پرورش عظیم‌تر و بااهمیت‌تر از این است که منافع برخی از افراد باعث شود که اینگونه تصمیمات گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدارس غیرانتفاعی ثبت نام خود را انجام داده‌ و هزینه‌های مورد نظر را دریافت کردند و امسال هم برخی افراد بودند که فرزندانشان را از مدارس غیرانتفاعی خارج کرده و در مدارس دولتی ثبت نام کردند لذا هیچ رابطه معنی‌داری بین بازگشایی مدرسه و مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: شاید مدارس غیرانتفاعی ترجیح دهند که اصلا بازگشایی اتفاق نیفتد به طوری که میزان حضور دانش آموزان مدارس دولتی ما در روز بازگشایی بیشتر از مدارس غیرانتفاعی بوده است بنابراین هیچ ارتباطی بین بازگشایی و مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این موارد شیطنت‌هایی است که برخی افراد نمی‌خواهند یک سیستم کارآمد کار خود را انجام دهد؛ چراکه آموزش و پرورش می‌توانست مثل بسیاری از دستگاه‌ها به صورت منفعلانه با موضوع مواجهه داشته باشد اما ما درواقع ترجیح دادیم که در سطح وزارتخانه و در سطح استان فعالانه به این موضوع نگاه کنیم و نگذاریم نقیصه‌ای در کار تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد.

هیچ رابطه‌ای بین بازگشایی و منافع مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد

اصغری بیان کرد: همه ما می‌دانیم که اگر به دنبال تعلیم و تربیت تمام‌ساعتی هستیم با تشکیل کلاس در فضای مجازی حاصل نخواهد شد چراکه بخش مهمی از مراوداتی که بین دانش آموز و معلم و خود دانش آموزان وجود دارد نیز اثرات فراوانی را در تربیت آتی فرد خواهد داشت.

وی ابراز کرد: در چند ماهه گذشته و عدم تشکیل کلاس‌ها از حوزه‌های مختلفی به جامعه لطمه‌هایی را وارد کرده است و همه روانشناسان معتقدند که تشکیل مدارس و تخلیه انرژی بچه‌ها در محیط مدرسه و تعاملاتشان با یکدیگر برخی از مشکلات رفتاری آن‌ها را کاهش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: بنابراین اگر در آموزش و پرورش چنین تصمیمی گرفتیم، در راستای رسیدن به اهداف متعالی است که در نظام تعلیم و تربیت دنبال می‌کنیم و هیچ رابطه‌ای بین مدارس غیرانتفاعی و بازگشای مدارس وجود ندارد و آن چیزی که برایمان مهم است مصلحت و منفعت عامه است که این مصلحت و منفعت را در بازگشایی مدارس دیدیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال حدود 20 هزار نفر دانش آموز کلاس اولی در استان داریم، گفت: طبیعتا برخی از اولیا امکان اینکه فرزندانش را برای مدرسه جابه‌جا کنند، ندارند بنابراین سرویس مدارس را خواهیم داشت اما پیش‌بینی می‌کنیم که میزان فعالیت آن‌ها به اندازه سال‎های گذشته نیست.

اصغری در پایان گفت: برای سرویس مدارس هم محدودیت قائل شدیم به طوری که طبق پروتکل‌های اعلام شده یک سواری بیشتر از سه نفر نمی‌تواند سوار کند و در ون‌ها و مینی‌بوس‌ها هم به همین نسبت آمار دانش آموزان در سرویس کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش سرویس مدارس دانش آموزان استان قزوین وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان