Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:54:59 GMT

چین: احترام متقابل مبنای همکاری رسانه ای با آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۰۱۴

چین: احترام متقابل مبنای همکاری رسانه ای با آمریکا است

به گزارش ایرنا، «جائو لی جیان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا، خبرنگاران چینی فعال در آمریکا تا کنون نتوانسته اند ویزای خود را تمدید کنند.

او افزود: ویزای خبرنگاران چینی در آمریکا تا ۹ مهر اعتبار دارد ولی آمریکا تا کنون علیرغم درخواست انها اقدامی برای تمدید ویزا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام چینی اظهار کرد که آمریکا در سال ۲۰۱۸ ویزای چند روزنامه نگار چینی را معلق کرد و در نهایت آنها مجبور به ترک آمریکا شدند اکنون نیز آمریکا ویزای خبرنگاران چینی را به سه ماه محدود کرده است و در کار و فعالیت خبرنگاران و رسانه های چینی در آمریکا اخلال ایجاد کرده است.

جائو با یاداوری اینکه آمریکا با این اقدام به دنبال ایجد فشار حداکثری بر چین است موضوعی که پکن به شدت از آن انزجار دارد افزود: چین نیز قصد دارد منتظر آمریکا بماند تا ببیند چکار می کند به همین دلیل ویزای خبرنگاران آمریکایی را با تاخیر تمدید می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست در سرع وقت اشتباه خود را اصلاح کند و برای خبرنگاران چینی ویزا صادر نماید.

وی در مورد سایر خبرنگاران خارجی مستقر در چین نیز گفت که آنها مشکلی ندارند و ویزای آنها طبق روال عادی صادر خواهد شد.

آمریکا و چین در ماه های اخیر درگیر یک رشته اقدامات تلافی جویانه مرتبط با خبرنگاران بوده اند در ماه مارس، چین خبرنگاران سه روزنامه آمریکایی را اخراج کرد این اقدام یک ماه پس از آن انجام شد که آمریکا اعلام کرده بود با پنج رسانه دولتی چینی فعال در آمریکا همانند سفارتخانه های خارجی رفتار خواهد کرد.

یک روز پس ازحکم آمریکا درباره رسانه های دولتی چین، پکن سه خبرنگار "وال استریت جورنال" که دو تن آمریکایی و یکی از آنها استرالیایی بودند را به علت انتشار یادداشتی که چین آن را نژادپرستانه دانست، اخراج کرد.

جائو در ادامه به رابطه چین و پاکستان پرداخت و گفت: چین و پاکستان همیشه در راستای توسعه روابط دو جانبه با یگدیگر کار کرده اند و این همکاری در زمینه مقابله با کرونا افزایش یافته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از «سیپک» به عنوان یکی از طرح های مهم دو کشور در چارچوب یک کمربند یک جاده یاد کرد و گفت: این طرح باعث تقویت روابط دو جانبه و سود متقابل میان دو کشور می شود.

برچسب‌ها پاکستان چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان چین ایالات متحده آمریکا پاکستان چین ایالات متحده آمریکا خبرنگاران چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!

بازیگر پرکار تلویزیون در دهه 90 در گفتگو با روزنامه شرق گفت: اگر با تلویزیون کار کنم و بعد در جمع همکارانم بگویم که سر فلان کار برای تلویزیون هستم، به گونه بدی با تعجب من را بازخواست می‌کنند که چرا تلویزیون؟!   متأسفانه برخی افراد غیرمنعطف که اهل گفتمان هم نیستند، مدیریت بخش‌هایی از رسانه ملی را بر عهده دارند که نمی‌شود امیدی به تعامل داشت.   خیلی سال است که در تلویزیون کم‌رنگ شده‌ام و علتش هم این بوده که احساس می‌کردم وقتی سر کاری می‌روم، علاوه بر اینکه دیگر چیزی به من اضافه نمی‌شود، یک چیزی هم از هنر و توانایی‌ام کم می‌شود!   الان من پسرم را می‌برم مهدکودک، خانم‌های مهد به من می‌گویند نروی تلویزیون کار کنی‌، تلویزیون این دروغ را گفته، آن کار را انجام داده و... . این در نهایت برای همه ما اتفاق بد و نامطلوبی است که رسانه ملی‌مان را  در این وضعیت ببینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است