Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص حواشی انتخابات کمیسیون‌های شورا گفت: حواشی که درخصوص انتخابات کمیسیون‌ها پیش آمده، مدیریت شده و جای نگرانی وجود ندارد، شورا در سال چهارم نیز با همین شیوه حواشی را مدیریت خواهد کرد.   

محمدرضاحیدری در گفت‌وگو با ایسنا،  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فضای شورا مبنی بر خرد و اراده جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این صورت که جمعی تصمیم‌گیری می‌شود. طبیعی است که در درون شورا نظرات موافق و مخالف وجود داشته باشد و رای‌های متفاوتی شکل بگیرد. این امر نشان از پویایی و فعال بودن مجموعه شوراست. این مسئله نباید به انسجام و هماهنگی میان اعضای شورا آسیبی بزند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «اعضا نسبت به انتخابات کمیسیون‌ها اظهارنظر کرده و  از ظرفیت خود استفاده کردند»، عنوان کرد:  براساس رای جمعی، تغییرات جزئی در کمیسیون‌ها اتفاق افتاده است. حواشی که نسبت به این انتخابات اتفاق افتاده بیشتر از بیرون شورا به آن دامن زده شده است.

حیدری ادامه داد: عناصر و مجموعه‌هایی که به دنبال حاشیه‌سازی در شورا هستند، به این موضوع دامن زدند. اعضای شورا تغییرات را پذیرفته‌اند و در قالب جدید خود در حال کار هستند.

وی با اشاره به اینکه «نظرات اعضا نسبت به شورا تغییر می‌کند که این هیچ اشکالی ندارد»، بیان کرد: این امر ظرفیتی است که امکان آن برای اعضا شورا وجود دارد و طبیعی است. در تصمیم‌گیری در خصوص برخی از لوایح شورا می‌بینیم که برخی از لوایح  با آرا محدود و برخی با اکثریت آرا رای می‌آورد.

 رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «در همه پارلمان‌های ملی و محلی این چنین رخدادهایی طبیعی است»، خاطرنشان کرد: من ایرادی در این زمینه نمی‌بینم. مجموعه مدیریت شهری و شورا به صورت منسجم، با پیگیری‌ و نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، در تلاش هستند که پروژه‌ها براساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده به سرانجام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

حیدری با تاکید بر اینکه «خدمات را باید در وجه کامل‌تری به مردم ارائه کرد»، تشریح کرد: اختلاف دیدگاه‌ها و تفاوت‌ها در شورا امری طبیعی است. در دوره‌های قبلی شورای شهر،  این اختلافات به صورت شدیدتر بوده است. مهم این است که جهت در مدیریت شهری، خدمت به مردم است.

وی افزود: مدیریت شهری تلاش می‌کند که این امر را به نحو احسن انجام دهد، حواشی که درخصوص انتخابات کمیسیون‌ها پیش آمده، مدیریت شده و جای نگرانی وجود ندارد. شورا در سال چهارم نیز با همین شیوه حواشی را مدیریت خواهد کرد.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد انتخابات کمیسیون ها رئیس شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود