Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سراوانی اول گفت: به همت یگان حفاظت محیط زیست زابل سه کاروان 100 نفری شتر از پناهگاه حیات وحش هامون بیرون رانده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ تالاب بین المللی هامون در روزگاری نه چندان دور یکی از تالاب های مهم دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خشکسالی های پی در پی و عدم ورود آب سبب خشکیدن دریاچه بزرگ جنوب شرق شد تا این که امسال این تالاب پس از سال ها قهر طبیعت و بی مهری، امسال جان تازه ای به خود گرفته و رویش گیاهان سرسبزی آن راه به همراه داشته است، اما برخی مردم با بی توجهی به این موضوع به معضلات کهنه آن دامن می زنند.

ورود دام و چرای بی‌رویه احشام از مهم‌ترین مشکلات و تهدیدهای این روزهای تالاب نیمه جان هامون محسوب می شود، چراکه نابودی پوشش گیاهی آن و افزایش فرسایش خاک منطقه و در نتیجه تشدید پدیده گرد و غبار را به همراه دارد.

مهدی سراوانی اول، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در گشت زنی های شبانه روزی خود 300 نفر شتر را در  تالاب شناسایی و به بیرون از تالاب هدایت کردند.

وی افزود: ورود دام و چرای بی رویه احشام از مهمترین مشکلات و تهدیدهای پناهگاه حیات وحش هامون است، چراکه موجب نابودی پوشش گیاهی مناسب تالاب و تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این مهم حفاظت محیط زیست شهرستان زابل با تمام توان در تالاب هامون در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​