Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار استاندار خراسان شمالی به همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی دستور برای تکمیل پروژه محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این دیدار با اشاره به نداشته های فراوان وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: وضعیت پروازهای استان نسبت به گذشته بهتر شده است اما به دنبال تقویت بیشتر و حمایت قاطع وزارت راه و شهرسازی برای برقراری پرواز بجنورد به عشق آباد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

✅ شجاعی با بیان اینکه با شروع فصل سرما و مه گرفتگی و نبود دید برای فرود هواپیما، پروازهای استان تعطیل می شود، افزود: بنابراین خواستار نظر کارشناسی نهایی وزارت راه و شهرسازی برای وضعیت فرودگاه بجنورد از نظر امکانات و تجهیزات هستیم.

شجاعی با اشاره به فعالیت بیش از دو دهه ای فرودگاه بجنورد، افزود: اگر این فرودگاه مشکل کارشناسی ندارد باید تجهیزات مانده اش در گمرک آزادسازی شود و در غیر اینصورت تجهیزات فنی مورد نیاز تامین شود.

 وی با اشاره به پای کار آمدن مردم برای توسعه فرودگاهی استان، در سال های گذشته، مطرح کرد: سیستم فرودگاهی کشور با همکاری سازمان ملی مسکن برای توسعه فرودگاه های کشور ۱۱ هکتار زمین را برای فرودگاه های کشور در نظر گرفت اما سیستم فرودگاهی وزارت و راه و شهرسازی این موضوع را در استان لغو کرد که خواستار تخصیص این زمین ها هستیم.

 شجاعی همچنین خواستار معرفی فرودگاه جاجرم به عنوان فرودگاه دوم و پشتیبان استان با توجه به وجود باند فرودگاه در این شهرستان شد. ✅ نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در سفر رئیس جمهور ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش دولتی سفر به دو پروژه اتصال راه آهن جوین به اسفراین به خط ریلی کشور و تکمیل محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان اختصاص و مقرر شد امسال به بهره برداری برسد اما روند کار برخلاف این موضوع است.

 محمدعلی شجاعی نبود ریل، پروازهای مستمر و فراوان در فرودگاه بجنورد و آزاد راه را از نداشته ها و کمبودهای حوزه راه و شهرسازی در استان دانست و گفت: تنها تبعات تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان رسیدگی به وضعیت تصادفات در این جاده ها توسط بیمارستان های استان است و با این وضعیت بنابراین وزارت راه و شهرسازی به مردم استان خراسان شمالی بدهکار است.

 شجاعی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به دو پروژه سفر ریاست جمهوری به استان نگاه مثبت دارد اما زیرمجموعه وزارتخانه بعد از یکسال پیمانکاری برای آسفالت محور بجنورد به جنگل گلستان در نظر گرفته و این در حالی است که هنوز زیرساخت ها فراهم نیست.

 شجاعی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان از وزرات راه و شهرسازی خواستار معرفی فردی تام الاختیار برای پیگیری پروژه های این وزارت در استان شد.

 وی اشاره داشت: قرارگاه خاتم الانبیا برای اتمام پروژه بجنورد، سنخواست، جاجرم و میامی پای کار آمده است و خواستار حمایت راه و شهرسازی برای اتمام این پروژه و دو پروژه مصوب سفر ریاست جهموری تا پایان سالجاری هستیم.

شجاعی گفت: چهار خطه کردن مسیر اسفراین-سبزوار پروژه به جامانده چند ساله دیگر استان در بخش راه است که از ۱۰۶ کیلومتر تا کنون ۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

 وی گفت: در اعلام خسارت سیل سال گذشته به راه های استان در سامانه وزارت راه و شهرسازی، استان عقب ماند و با توجه به وضعیت راه های استان و نبود ابنیه در راه های روستایی خواستار نگاه ویژه راه و شهرسازی هستیم.

 شجاعی با بیان اینکه در استان چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: باید به راه های روستایی خاکی و آسفالت شده استان باید روستای بدون راه را هم اضافه کنیم چرا که برخی از این راه ها در بستر رودخانه تشکیل شده اند.

 وی مطرح کرد: در بحث ایمنی راه های استان فوق العاده عقب هستیم و به رغم دو بانده شدن برخی مواصلات اما تجهیزات مانند روشنایی و گاردریل ها هنوز یک بانده هستند که خواستار نگاه ویژه این وزارتخانه در این حوزه هستیم.

 شجاعی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در سفر رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان برای نصب سامانه هشدار سیل در ۵۰ نقطه استان، گفت: با توجه به این تفاهم نامه نصب سامانه برای ۲۰ نقطه قطعی شده است برای ۳۰ نقطه دیگر خواستار اعتبار از وزارت راه و شهرسازی هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کارشناسی وزارت راه و شهرسازی وزارت شهرسازی بجنورد به جنگل گلستان وزارت راه و شهرسازی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعزام پنج هزار زائر برای عمره مفرده به سرزمین وحی از دوم اردیبهشت در کشور آغاز شده که از این تعداد یک کاروان ۸۵ نفره تلفیقی شیعه و سنی از استان گلستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این زائران از فرودگاه بین المللی ساری حرکت خواهند کرد، افزود: تاریخ اعزام این کاروان ۱۰ اردیبهشت است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: امسال پنج هزار گلستانی در قالب ۳۹ کاروان برای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که از این تعداد ۳۵ کاروان تسنن و چهار کاروان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه زائران گلستانی از ۱۲ تا ۱۸ خرداد اعزام خواهند شد، افزود: تمامی کاروان‌های گلستان مدینه بعد هستند.

میرقاسم پور اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همایش آموزش زائران شرق استان در گنبد با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در اعزام کاروان‌های امسال جوان‌ترین زائر نوجوان ۱۶ ساله از آق قلا و مسن‌ترین آن فردی ۱۰۲ ساله از گنبد کاووس است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: با توجه به تصمیم مسؤولان حج و زیارت و فرودگاه استان امسال مراسم بدرقه و استقبال زائران در فرودگاه انجام نمی‌شود که این کار جهت رفاه زائران انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی را برای زائران در نظر گرفتیم که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت کار حمل و نقل آنها را از مسیر ابتدای شهر تا فرودگاه انجام خواهد داد.

کد خبر 6090498

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد