Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:45:51 GMT

مطالعات طرح جامع خشک‌سالی کرمان به‌زودی انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۵۴۲

مطالعات طرح جامع خشک‌سالی کرمان به‌زودی انجام می‌شود

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان گفت: با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مطالعات طرح جامع خشک‌سالی شهر کرمان به‌زودی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرزاد خضری در این باره اظهار کرد: مدیریت خشک‌سالی از مواردی است که مورد توجه ویژه مدیریت بحران شهرداری قرار دارد.

وی، مدیریت آب مصرفی در فضای سبز را از اهداف پیش روی این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بحران کمبود آب در کرمان، قصد داریم در آبیاری فضای سبز از منابع آبی دیگری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان با بیان اینکه بخشی از فضای سبز کرمان هنوز با آب شرب آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مدیریت خشک‌سالی، استفاده از آب غیر شرب در فضای سبز است.

وی با بیان اینکه منابع آبی غیر شرب، سختی بالایی دارند، افزود: مقرر شد مرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد، مطالعاتی در خصوص مقادیر، عناصر خاک و کاشت گونه‌های مقاوم به آب شور انجام دهد.

خضری ادامه داد: مطالعات طرح جامع خشک‌سالی به پیشنهاد مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان و توسط مرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد انجام می‌شود و این مطالعات مرجع و منبعی معتبر برای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق پنج‌گانه شهرداری خواهد شد.

کد خبر 442986

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرمان کلانشهر شهر خشکسالی کلانشهر کرمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خشک سالی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود