Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@04:34:15 GMT

زیرساخت‌های بندری و دریایی باید توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۶۶۱

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی را الزام و ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس آمادگی کامل خود را برای همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می کند.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی «عادل نجف زاده» با اشاره به موقعیت بی‌نظیر لجستیک کشور، اظهار داشت: ایران در شاهراه لجستکی دنیا قرار دارد و در صورتی که از ظرفیت‌های لجستیکی در حوزه حمل و نقل بین‌الملل اعم حمل‌و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای استفاده کند قطعا می‌تواند زمینه‌ساز ترمیم GDP در اقتصاد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: اکنون نقش لجستکی در تولید ناخالص داخلی ۷ تا ۹ درصد است و با توجه به نقش و موقعیت ویژه ایران در حمل‌و نقل بین‌المللی اگر بتوان زیر ساخت‌های مورد نیاز حمل‌و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای را ایجاد کرد می‌توانیم به ۲۳ درصد نقش لجستیک در تولید ناخالص داخلی برسیم.

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حمل‌و نقل دریایی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دنیا پیدا کرده است و با توجه به صرفه اقتصادی در بخش‌های هزینه، زمان و مسیر باید کشور ما نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 نجف‌زاده افزود: با توجه به اقتدار و مزیت‌های دریایی و بندری کشور در سطح دنیا، باید به توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی به عنوان یک الزام و ضرورت توجه ویژه داشت.

 وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی محور فعالیت ها بخش دریایی و بندری است گفت: توجه جدی به ارتقای زیرساخت ها، توسعه آی تی، استفاده از تکنولوژی های حمل و نقل کالا، توجه جدی به صنعت کشتی سازی، به روز شدن در حوزه دریانوردی و کشتیرانی از مهم ترین مسائلی است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است اظهار داشت: کشور ما از شمال به خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان دسترسی دارد و اتصال به به آب‌های آزاد و گرم دنیا از جنوب ایران مسئله‌ای است که باید به نحو مطلوب از آن بهره برد و ایران را به مولدترین صنعتگر حمل و نقل دریایی تبدیل کرد.

 نجف زاده با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند موجب قدتمندتر شدن اقتصاد ایران شود، مطرح‌کرد: به همین دلیل توجه به توسعه زیر ساخت‌های بندری و دریایی به عنوان یک مقوله اثرگذار در پویایی اقتصاد ایران باید مدنظر قرار گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آمادگی کاملی برای همکاری با بدنه اجرایی دولت دارد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تسهیل قوانین و موظف کردن دستگاه‌های اجرایی مرتبط آمادگی این را دارد تا بهتر از قبل زمینه را برای ایجاد بنادری فعال ایجاد شود.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های مرتبط در بخش‌های مختلف کشور باید با تمام توان در راستای بهبود وضعیت حوزه بندری و دریایی ایفای نقش کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های برتر و توان فرهیختگان کشور می تواند گره گشا باشد.

 نجف زاده ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی، تصریح کرد: تا دست یافتن به نقطه مطلوب باید تلاش کرد و با توجه به ظرفیت لجستیکی ایران در شاهراه حمل‌و نقل جهانی انتظار می‌رود شرایط کشور بیش از پیش بهبود یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: توسعه زیرساخت های بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سازمان بنادر و دریانوردی عضو کمیسیون عمران مجلس بندری و دریایی حمل و نقل دریایی نجف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان