Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:13:46 GMT

راهکار اصلی کاهش قیمت مسکن در شرایط کنونی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۹۰۹

راهکار اصلی کاهش قیمت مسکن در شرایط کنونی

یک کارشناس بازار مسکن، با بیان اینکه "بیش از ۷۰ درصد قیمت واحدهای مسکونی مربوط به هزینه های تامین زمین مورد نظر برای ساخت است"، از تامین زمین ارزان قیمت توسط دولت به عنوان راهکار اصلی در کاهش قیمت مسکن نام برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد گلاب کش، به جزئیات عقب ماندگی تولید مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: برآوردها نشان می دهد که درحال حاضر با کمبود حدود ۲میلیون واحدمسکونی مواجه هستیم و از طرف دیگر حدود یک میلیون واحد مسکونی نیز نیاز سالیانه کشور را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر برای جبران عقب ماندگی تولید مسکن و همچنین پاسخ متناسب به نیاز سالانه کشور در این بخش، ضرورت دارد که ۳ میلیون واحد مسکونی در سال جاری ساخته شود.

وی، افزود: درصورتی که متراژ هرواحد مسکونی را یکصد متر مربع درنظر بگیریم، زیربنای مورد استفاده برای ساخت ۳میلیون واحد مسکونی، ۳۰۰ میلیون مترمربع می شود که عدد بسیار بزرگی است و هرگونه ضعف تصمیم گیری و عملکرد در این بخش، منجر به افزایش متراژ مذکور در پایان سال می شود.  

وی، افزود: بدون شک با حمایت دولت درجهت تامین زمین ارزان قیمت موردنیاز برای ساخت ۳۰۰ میلیون مترمربع زیربنا، شاهد انقلاب بزرگی در عرصه ساخت و ساز کشور خواهیم بود که ماحصل آن ضمن جبران عقب ماندگی عرضه واحدهای مسکونی در کشور؛ همچنین، امکان تامین نیازهای مسکونی سمت تضعیف شده بخش تقاضای مسکن نیز فراهم می شود.

این کارشناس اقتصاد مسکن، به مصوبات دومین جلسه شورای عالی مسکن اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد تا از ظرفیت اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها جهت عرضه واحدهای مسکونی بهره برداری شود.  

وی، افزود: درراستای عمل به مصوبات دومین جلسه شورای عالی مسکن اخیرا تفاهم نامه ای فی مابین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی منعقد شد که اجرای آن می تواند گام بزرگی درراستای عرضه مسکن ارزان قیمت محسوب شود.

به گفته وی، براساس اطلاعات منتشر شده و درراستای تفاهم نامه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی بخشی از زمین های حریم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت و این وزارتخانه می تواند این زمین ها را جهت ساخت مسکن ارزان قیمت دراختیار فعالان صنعت ساخت و ساز در بخش خصوصی قرار دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ط

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

ارسلان مالکی در دیدار با معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بر ادامه همکاری و هم‌افزایی طرفین در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت

وی گفت: در این نشست درباره ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

این مهم در راستای دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 849618 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر مهم دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح تهران

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز