Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:49:34 GMT

شهدای ۱۷ شهریوور متعلق به گروهی خاص نیستند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۲۸۶

شهدای ۱۷ شهریوور متعلق به گروهی خاص نیستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مبادا فکر کنیم که این سرمایه متعلق به گروه یا سلیقه خاص فرهنگی یا سیاسی بوده و مبادا این سرمایه برای اهداف کوتاه مدت منافع زودگذر جناحی و انتخاباتی مصادره کنیم

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور، اظهار کرد: امروز در چهل و دومین سالگرد واقعه کشتار ۱۷ شهریور قرار داریم، شاید اگر حادثه هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ اتفاق نمی‌افتاد، سیر حوادث و تحولات با سرعتی که حتی برای مبارزان هم غافلگیر کننده بود، اتفاق نمی‌افتاد و به همین جهت می‌توان هفدهم شهریور را به عنوان نقطه عطف مبارزات انقلاب اسلامی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال هفدهم شهریورماه با ایام عزاداری ماه محرم مصادف شده است، شاید یکی از وجوه اصلی تشابه واقعه عاشورا به عنوان حادثه‌ای ماندگار در تاریخ هم همین سبوعیت، بی‌رحمی و ظلمی باشد که بر امام حسین (ع) و اهل‌بیت ایشان رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در تاریخ بشر جنایات و کشتارهای بزرگی رخ داده است که در آن نه تنها دهها نفر، بلکه چند صد، چند هزار و چندین میلیون و حتی دهها میلیون نفر کشته شده‌اند که نمونه‌های بارز آن در قرن بیستم و جنگ‌های جهانی یا نسل کشی‌هایی که در آفریقا، اروپا و آسیا رخ داد می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: در قرون پیشتر هم جنایات بزرگی مانند حملات مغول و لشگرکشی‌های بزرگ رخ داده است که موجب مرگ میلون‌ها انسان شده است اما پرسش اینجاست که چرا در بین این‌همه جنایت، حادثه عاشورا، که در آن کمتر از هشتاد نفر انسان، کشته می‌شوند، به عنوان یک رخداد تراژیک و منحصربفرد در تاریخ می‌ماند و هرسال این حادثه توسط دهها و صدها میلیون عزادار گرامی داشته و به همه انسان‌ها و افکار عمومی جهان یادآوری می‌شود؟

هاشمی ادامه داد: عنصر مظلومیت و پاکدامنی و آزادگی شهدای کربلای وجه ممیز و خصوصیت منحصربفرد واقعه عاشوراست که باعث شده تا حتی در روایات، پیامبران و امامان، هیچ واقعه و مصیبت دیگری را با واقعه عاشورا قابل مقایسه ندانند.

وی خاطرنشان کرد: شاید بتوانیم همین جایگاه را هم برای واقعه ۱۷ شهریور در مبارزات انقلاب اسلامی قائل شویم که کشته شدن تعدادی از انسان‌های بیگناه در ظرف کمتر از نیم روز، موجب شد که افکار عمومی ایران و جهان، به شدت متأثر شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شاید بتوان گفت که نظام پهلوی پنج ماه قبل از آنکه در ۲۲ بهمن سال ۵۷، رسماً سقوط کند در ۱۷ شهریور و در میدان ژاله در نگاه قضاوت مردم ایران سقوط کرد و صدای این سقوط بود که ۲۲ بهمن از صداوسیمای انقلاب شنیده شد.

وی با بیان اینکه اکنون نیز پس از ۴۲ سال، سرمایه خون شهدای ۱۷ شهریور و سایر شهدا و ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس در دست ماست، گفت: مبادا فکر کنیم که این سرمایه متعلق به گروه یا سلیقه خاص فرهنگی یا سیاسی بوده و مبادا این سرمایه برای اهداف کوتاه مدت منافع زودگذر جناحی و انتخاباتی مصادره کنیم، باید بکوشیم تا با عملکرد خود، حادثه‌ای ۱۷ شهریور را به قیام عاشورا و فرهنگ ماندگار آن پیوند بزنیم.

هاشمی تاکید کرد: باید از برخورد دفعی و حذفی با مردم، که صاحبان اصلی ۱۷ شهریور و انقلاب هستند و در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به دلیل تحریم‌های ظالمانه قرار دارند، بپرهیزیم.

کد خبر 443003

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی شوراي شهر تهران رئیس شورای شهر تهران ۱۷ شهریور ۵۷ تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۱۷ شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بخش عمده‌ عملیات اجرایی باغ‌راه حضرت زهرا(س) تا آخر شهریورماه تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی هدایت درباره آخرین وضعیت باغ‌راه حضرت زهرا(س) اظهارکرد: بخش عمده‌ عملیات اجرایی باغ‌راه حضرت زهرا(س) آخر شهریور ماه تکمیل خواهد شد.در حال حاضر ۱۲ پیمانکار در باغ‌راه حضرت زهرا سلام الله علیها مشغول فعالیت هستند و فقط تکمیل محدوده اجرای پل فلزی گردشگری تقاطع آیت‌الله سعیدی به علت محدودیت‌های ترافیکی و محدودیت فنی نصب پل تا آخر آبان زمان می‌برد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مورد ویژگی‌های پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: باغ‌راه حضـرت زهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران به طول  ۹.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ تا ۳۵ متر است. این پروژه در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ در حال انجام است و به عنوان محور گردشگری در این دو منطقه محسوب می‌شود که در ادامه به رودخانه کن متصل می‌شود. در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) سرانه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و درمانی و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود