Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: سد قدرونیه می‌تواند آب شرب شهر راور را تامین کرده و از سیلاب‌های مخرب دو رودخانه بزرگ راور جلوگیری کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از راور، علی رشیدی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان 7 طرح صنعت آب و برق استان کرمان در نوزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران دوباره به استان کرمان رسید که جای افتخار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو: 8 میلیون روستایی در سال‌های اخیر از آب شرب سالم بهره‌مند شدند434 میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق استان کرمان با حضور وزیر نیرو افتتاح شدسد قدرونی راور استان کرمان با فرمان وزیر نیرو آبگیری شد

وی با عنوان اینکه 237 ابرپروژه بزرگ در سال 98 در کشور به بهره‌برداری رسیده است که جای قدردانی دارد گفت: امروز سد قدرونیه در استان کرمان آبگیری و افتتاح می‌شود که این سد از سیلاب‌های مخرب دو رودخانه بزرگ در این شهرستان جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه این سد می‌تواند آب شرب شهر راور را تامین کند افزود: در سال 87 عملیات اجرایی این سد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه نوع سد بتنی و به‌طول تاج 95 متر است ادامه داد: 42 میلیون متر مکعب مساحت مخزن سد قدرونیه بوده و هدف از اجرای این پروژه جلوگیری از سیلاب‌های مخرب دو رودخانه هتکن و قدرونیه و تامین آب شهر راور است.

رشیدی با بیان اینکه بیش از 24 میلیون متر مکعب آب این دو رودخانه در سال‌های ترسالی بوده است گفت: 100 میلیارد تومان تاکنون برای ساخت این سد هزینه شده است.

به گزارش تسنیم در سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان کرمان در نوزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به طور همزمان  7 طرح صنعت آب و برق استان به طور همزمان افتتاح شدند.

پست 400/132 کیلوولت جیرفت و فاز اول پست 400/230 کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج جمعا با اعتبار 288 میلیارد تومان، خط 132 کیلوولت اسماعیلی- فاریاب و پست مدولار 20/230 کیلوولت کهنوج در مجموع با اعتبار 34 میلیارد تومان و 20.5 کیلومتر دومداره از خط 230 کیلوولت ارتباطی نیروگاه زرند با اعتبار 5 میلیارد تومان و یک دستگاه فیدر 400 کیلوولت خط در پست نیروگاه کرمان با 10 میلیارد تومان اعتبار شش طرح افتتاح شده با حضور اردکانیان وزیر نیرو در استان کرمان است.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل استان کرمان سیل استان کرمان سیلاب های مخرب میلیارد تومان استان کرمان دو رودخانه وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.

به گزارش ایسنا، همایون حائری، در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می‌گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • احتمال افزایش خروجی سد دز