Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:18:49 GMT

قریب هفت هزار هکتار اراضی آستانه زیر کشت دوم رفت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۳۶۹

قریب هفت هزار هکتار اراضی آستانه زیر کشت دوم رفت

مسعود امیربنده ای روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه کشت دوم را از اوایل شهریورماه امسال آغاز کرده اند افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۹۰ درصد از محصولات کشت  دوم این شهرستان ، به کشت راتون ( برنجی که پس از برداشت اول با یک آبیاری ، از ریشه به جای مانده جوانه زده و دوباره به بار می نشیند) اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کلزا، پاچ باقلا ، شبدربرسیم، باقلا برکت،  سبزیجات غده ای و برگی به عنوان  دیگر محصولات کشت دوم در این شهرستان یاد و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از اراضی کشاورزی ، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی ، افزایش درآمد کشاورزان، تولید مجدد برنج از اهداف اجرای کشت دوم در این منطقه است.

امیربنده ای  سطح زیر کشت برنج این شهرستان را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: درسال گذشته کشت دوم در شش هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به انجام رسید .

وی با بیان اینکه در مجموع  سال گذشته ۷ هزار و ۴۷۶ تن محصولات کشت دوم در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده ، افزود : هم اکنون برداشت محصول برنج در ۹۸ درصد از اراضی زیر کشت این شهرستان به پایان رسیده است.

وی یادآور شد: بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل و از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه ، این شهرستان را از قطب های اصلی تولید برنج در استان گیلان دانست و گفت: هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، گوهر از مهمترین ارقام محصول برنج این منطقه است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها آستانه اشرفیه برنج گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستانه اشرفیه برنج گیلان آستانه اشرفیه برنج گیلان کشت دوم زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ