Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:48:25 GMT

سهم ناوگان ریلی از حمل بار به ۱۶ درصد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۴۱۳

سهم ناوگان ریلی از حمل بار به ۱۶ درصد می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ناوگان ریلی از بار در سال ۹۴ حدود هفت درصد بوده‌است، گفت: پیش بینی می‌شود این سهم تا پایان سال جاری به ۱۶ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که از بنادر ثبت شده است، باری که از راه‌آهن وارد شده است نسبت به سال گذشته بیش از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ برابر رشد داشته است که نشان دهنده حرکت ناوگان ریلی کشور به سمت استفاده حداکثری است.

وی افزود: هر چقدر راه‌آهن بیشتر به مراکز بار متصل شود و بتواند به مراکز لجستیک برسد تا برای صاحبان بار مزیت داشته باشد می‌توانیم به هدف‌های تعریف شده برای گسترش سهم ریل از بار در جاده‌ها برسیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا سهم مسافر در ریل نسبت به سال ۹۷ شش درصد افزایش یافته بود اگر با شیوع ویروس کرونا مواجه نمی‌شدیم قطعاً این عدد بیشتر نیز می‌شد.

اسلامی افزود: در سال ۹۴ سهم ریل در بار کشور حدود هفت درصد بود اما به نظر می‌رسد این سهم تا پایان امسال به ۱۵ درصد برسد، در ایران هنوز بارهایی داریم که مسیر آن ریل ندارد اما درصد سهم ریل در بار نشان می‌دهد که حرکت به سمت تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهدافی که دولت پایه‌گذاری کرده در حرکت است.

کد خبر 442936

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی ریل ملی شبکه ریلی خطوط ریلی ناوگان حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم

عظیم‌ترین طرح ریلی کشور در مسیر چابهار - زاهدان - میلک - سرخس در حالی پیشرفت ۶۸ درصدی را پشت سر گذاشته که دولت سیزدهم برای به صدا درآمدن سوت این قطار تا سال ۱۴۰۴ تلاشی مضاعف به کار گرفته و با موافقت رهبر انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی، تکمیل این طرح مهم تسریع شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • چلسی ۲-۰ تاتنهام: حفظ امیدها برای اروپا با بردن دربی
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور