Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@04:56:43 GMT

واردات نفت‌خام چین افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۷۰۵

واردات نفت خام چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد افزایش یافت. ناطقان: به نقل از رویترز، واردات نفت خام چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که واردات چین نسبت به سطح رکورد واردات این کشور، کاهش داشته است، اما خریدهای هنگفت اوایل سال جاری میلادی در پی فروپاشی قیمت‌ها و تأخیر در ترخیص کالاها به دلیل ازدحام در گمرک چین، سبب شد مقدار واردات همچنان بالا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داده‌های منتشرشده توسط اداره کل گمرک روز دوشنبه (١٧ شهریورماه) نشان داد واردات نفت خام چین در ماه اوت ۴۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تن معادل ۱۱ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز بوده است.

این رقم بسیار کمتر از رکورد پیشین واردات این کشور در ماه ژوئن است که رقم آن روزانه ۱۲ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه بود؛ این در حالی است که واردات نفت خام همچنان بالاتر از سطح روزانه میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه میانگین واردات این کشور در سال گذشته میلادی است. منبع: مهر برچسب ها: واردات ، نفت خام ، چین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واردات نفت خام چین واردات نفت خام چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود

صادق حسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از آغاز برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: هم اکنون  تعدادی از کارخانجات مشغول خرید برگ سبز چای هستند و بتدریج تعداد کارخانجات افزایش می‌یابد.

او از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: طبق وعده‌های قبلی تا فردا ۱۳ اردیبهشت مابقی مطالبات چایکاران به حسابشان واریز می‌شود.

حسنی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید چای خشک به ۳۰ هزارتن برسد، حال باید منتظرماند و دید که شرایط جوی به کدام سمت و سو می‌رود.

مدیراجرایی سندیکای چای حداکثر مصرف سالانه چای را ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش واردات قهوه، مصرف سالانه چای کشور کاهش یافته است.

او درباره آخرین وضعیت واردات قهوه گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۵۲ هزارتن قهوه وارد شد که نسبت به ۳۵ هزارتن سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۷ هزارتن واردات افزایش یافته است.

حسنی با بیان اینکه تاکنون قیمت چای تغییری نداشته است، گفت: در حال حاضر نوسانات بازار چای مربوط به بسته بندی و فروش است و هنوز در خصوص قیمت چای در سال جدید به نظر قطعی نرسیده ایم و موضوع در حال کارشناسی است و به رغم آنکه چای مشمول قیمت گذاری دولتی نیست، اما به سبب رشد ۳۵ درصدی بهای برگ سبز چای پیش بینی می‌شود که افزایش قیمت از ۴۰ درصد تجاوز نکند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم