Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد معتقد است که اگر مدیریت دروس، بارگذاری درس‌ها و کلاس‌ها به واحدهای دانشگاهی واگذار شود، آموزش بهتری به دانشجویان ارائه خواهد بود.

معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در حوزه آموزش مجازی و برخط و برشمردن نقاط ضعف و قوت آن با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ابتدای به‌کارگیری آموزش مجازی مشکلاتی وجود داشت؛ اما با همت مدیران واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی موفق به آماده‌سازی شرایط آموزش مجازی ازجمله نرم‌افزار و زیرساخت‌های لازم شدیم و مدیریت آن را به دست گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مسیر آموزش مجازی با مشکلاتی هم مواجه شدیم، برنامه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برای بهره‌مندی دانشجویان مناطق محروم از آموزش مجازی را یادآور شد و عنوان کرد: در این راستا دانشجویان مناطق محروم و فاقد اینترنت باید برای استفاده از آموزش مجازی به دانشگاه مراجعه کنند و با رعایت پروتکل‌ها، می‌توانند از سیستم اینترنت دانشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد موظف شدند در ایام امتحانات نیز فضایی را به دانشجویان فاقد اینترنت اختصاص دهند.

وی معتقد است که اگر مدیریت دروس، بارگذاری درس‌ها و کلاس‌ها به واحدهای دانشگاهی واگذار شود، آموزش بهتری ارائه خواهد شد و زمان کمتری نیاز است، درصورتی‌ که به‌دلیل متمرکزشدن حجم کاری زمان زیادی برای بارگذاری دروس لازم است.

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که دانشجویان مناطق قرمز که فاقد اینترنت هستند، ممکن است در رفت و آمد با مشکلاتی مواجه شوند و خطر ویروس کرونا آنان را تهدید کند، در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟ مطرح کرد: چاره‌‌ای جز این نیست. دانشجو باید آموزش مجازی ببیند و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز برای این قشر مهیا کرده‌ایم.

جزئیات فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حوزه آموزش مجازی

وی در پاسخ به این پرسش که برخی دانشجویان در کلاس آموزش مجازی شرکت نکرده‌اند، چه عاقبتی خواهند داشت؟ تشریح کرد: دانشجویانی که دروس عملی را نگذرانده‌اند، می‌توانند تا دو ترم بعد نیز از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد استفاده کنند و حتی اگر نتوانستند در کلاس‌های مجازی حضور یابند، نمره آنان تا دو ترم بعد حفظ می‌شود و قادر خواهند بود دوباره فرصت حضور در کلاس‌های مجازی را پیدا کنند و آزمون پایان ترم را بگذرانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با توجه به تجربه 6 ماه گذشته فعالیت دانشگاه در حوزه آموزش مجازی در ارزیابی این موضوع توضیح داد: خوشبختانه دانشگاه آزاد یزد در زمینه آموزش مجازی که از 15 اسفند سال گذشته آغاز شده، مناسب عمل کرده است.

طباطبایی افزود: مطمئناً کار ما بدون اشکال و ایراد نیست؛ اما در ترم آینده با تمهیدات اندیشیده شده دانشجویان دیگر سردرگم نخواهند بود.

وی درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانشجویانی که به هر دلیل فرصت حضور در آموزش مجازی را نداشتند، تصریح کرد: در ترم دوم 99-98 دو هفته کلاس جبرانی برگزار کردیم تا اگر دانشجویان سؤالی داشته باشند، توسط استادان به آن پاسخ داده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی اگر دانشجویی نتوانسته در کلاس‌های مجازی شرکت کند، می‌تواند در ترم‌‌های آینده دوباره در همان کلاس‌ها شرکت کند.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: استان یزد دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد معصومه طباطبایی آموزش مجازی کلاس مجازی مدیریت دروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد واحدهای دانشگاه آموزش مجازی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت