Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از رهبران دینی جهان و وزارت امور خارجه درخواست کرد با پیگیری های خود مانع از بی احترامی به مقدسات مسلمانان شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی،  دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای اقدام نشریه هتاک فرانسوی در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را محکوم کرد و تاکید کرد که این اقدام موهن ناشی از ضعف دشمنان ادیان الهی در مقابله استدلالی و عقلانی با پیام رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بوده و این اقدامات و دشمنی‌های خشونت‌آمیز راه به‌جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ

انسان‌های فاخر با ارزش‌های انسانی بر خواسته از فطرت الهی، هرگز به حریم و حقوق دیگران تعرض نمی‌کنند. بی‌احترامی به پیامبر اسلام(ص) و قرآن کتاب آسمانی مشترک نزدیک به دو میلیارد مسلمان که دربردارنده همه تعالیم ادیان الهی است و به‌نوعی ارزش‌های مشترک همه جامعه بشری محسوب می‌شود و بی‌احترامی به کل جامعه انسانی است. رنجاندن در سنت الهی بزرگ‌ترین گناه و برطرف کردن رنج از دیگران بزرگ‌ترین پاداش‌های الهی را به دنبال دارد.

متأسفانه نشریه شارلی ابدو فرانسه بار دیگر به بهانه واهی آزادی بیان اقدام به بازنشر کاریکاتورهای موهن خود به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص) کرد که این کار در واقع توهینی به همه مسلمانان و همه پیروان ادیان الهی در سراسر جهان است.

عناصر تندرو و وابسته به جریان‌های ضد دینی در کشورهای اروپایی برای ایجاد هراس از اسلام و مسلمانی به بهانه‌های مختلف به تخریب و توهین به مقدسات مسلمانان جهان می‌پردازند و البته این توهین نه‌تنها موجب کاهش توسعه اسلام در فرانسه و سایر نقاط جهان نمی‌شود بلکه عاملی برای تقویت توجه به متن قرآن کریم و تعالیم الهی خواهد شد.

ادعای آزادی بیان در کشور فرانسه در حالی بیان می‌شود که روژه گارودی روزنامه‌نگار فرانسوی به دلیل عدم تحمل دیدگاه‌هایش توسط آن‌ها، به زندان و پرداخت جریمه محکوم شد.

دولت فرانسه همچنین در موضوع حجاب،  بانوان محجبه را از حقوق اولیه انسانی مانند تحصیل محروم کرد و اقدامات ناعادلانه کشورهای اروپایی در ایجاد استانداردهای دوگانه علی‌رغم شعارهای به‌ظاهر انسانی همه و همه باهدف جلوگیری از گرایش مردم اروپا به دین اسلام است.

روزی از طریق اسلام هراسی و روزی با برچسب تروریسم و روز دیگر با سیاست‌های یکپارچگی اجتماعی و حتی سیاست‌های شبیه‌سازی و یکسان‌سازی به دنبال ادغام جامعه دینی و به‌طور خاص جامعه مسلمانان در فرهنگ لائیک و سکولار هستند.

قطعاً این‌گونه اقدامات برای ایجاد عصبانیت میان مسلمانان و پیروان ادیان الهی و تخریب چهره نورانی آخرین فرستاده خدا؛ ناشی از ضعف دشمنان ادیان الهی در مقابله استدلالی و عقلانی با پیام رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) که رحمت خداوند برای تمام بشریت هستند بوده و طبق وعده خدا این نور مقدس هرروز فروزان‌تر خواهد شد و این اقدامات و دشمنی‌های خشونت‌آمیز راه به‌جایی نخواهد برد.

بیانیه سازمان دارالقرآن در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر اسلام(ص)هشدار آیت‌الله جوادی آملی به فرانسه و دیگر کشورها/ جلوی هتاکی به قرآن و پیامبر اسلام گرفته شودپیام رئیس سازمان اوقاف در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام/ حسد‌ورزان تاب دیدن عزت مسلمانان را ندارندجامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اسلام را محکوم کرد

 

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دعوت از رهبران دینی جهان برای محکوم کردن این‌گونه اقدامات ضد دینی و البته تضعیف‌کننده حقوق بشر به بهانه‌های واهی در جهان و تخریب چهره‌های مقدس الهی، از وزارت محترم امور خارجه درخواست دارد که با ورود جدی خود به این موضوع مانع از تکرار این اقدامات خشونت‌آمیز، غیرمنطقی و نابخردانه در کشورهای مدعی آزادی بیان شود.

وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ

در پایان بر این مبنا تأکید می‌شود که پیامبری که رحمت بود برای همه بشریت، سزاوار احترام جاودانه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی پیامبر اسلام ادیان الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی شهرستان زرندیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با هفته فرهنگی، یادواره شهدای شهرستان زرندیه نیز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) شهر مامونیه برگزار شد.

در این مراسم سردار مجید موسوی کارشناس مسائل سیاسی فرهنگ شهادت را پیشران توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) قرن آینده قرن اسلام است و اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهند نشاند.

سردار موسوی با اشاره به خسارات سنگین زرهی و تجهیزاتی صهیونیست‌ها در نبرد طوفان الاقصی افزود: با وجود کمک ۴۰ کشور به رژیم غاصب و ایفای نقش جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی استکبارجهانی فروریخت.

او حمله به کنسولگری ایران در سوریه را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: ایران اسلامی طی عملیات وعده صادق ضمن گرفتن انتقام شهدای کنسولگری، پیام قدرت و بازدارندگی خود را به سراسر جهان صادر کرد. در اجرای این عملیات از یک اصل مهم به نام غافلگیری استفاده نشد و با اطلاع قبلی این عملیات صورت گرفت. این عملیات معادلات جدیدی را در منطقه ایجاد و با گذشتن موشک‌ها و پهباد‌ها از لایه‌های متعدد پدافندی ثابت کرد که دشمنان اشراف صحیحی از توان رزم نیرو‌های مسلح ایران ندارند.

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند