Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، سید محسن دهنوی روز دوشنبه در هجدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه در مجلس یازدهم، طرح جهش تولید دانش بنیان مطرح شده است افزود: روز گذشته کلیات آن در کمیسیون تخصصی مصوب شد و طرح درحال نهایی شدن و آماده  ارایه به صحن علنی مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح جهش تولید دانش بنیان در ۳۳ بند در زمینه بیمه، مالیات، تامیین اجتماعی و حضور دانش بنیان ها  در مناقصات و غیره دیده شده است،  در این طرح ۱۰۵ مورد از مسایل و مشکلات دانش بنیان را شناسایی کردیم و موانعی که مانع جهش تولید می شد شناسایی شده است.

وی افزود: زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور دوران تاسیس خود را گذارنده و اکنون در مقطعی هستیم که  بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان فعال هستند و علاوه بر آنها شرکت های زیادی در زیر مجموعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان از قبیل حوزه آی تی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: زیست بوم اقتصاد دانش بنیان  دوره تولد و تاسیس را گذرانده و الان آماده نقش های جدید است.

اوضاع شهرک های صنعتی خوب نیست 

وی با اشاره به اینکه پارک فناوری پردیس  نماینده و پیشرونده سایر پارک های فناوری کشور است گفت: ما توقع داریم این پارک، موانع قانونی و زیر ساخت ها و پشتیبانی که پارک ها نیاز دارند را پیگیری کند  ما نیز در مجلس آماده همکاری هستیم.

نماینده تهران افزود: در بازدیدی که از شهرک های صنعتی داشتم اوضاع شهرک های صنعتی و صنعت کشور را خوب ارزیابی نمی کنیم ، متاسفانه در شهرک های صنعتی استان تهران، ۴۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی داریم که ۲۱ درصد آنها راکد هستند، ۲۵درصد با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند و ۳۰درصد نیز زیر ۵۰ درصد توان را به کار گرفته اند.

دهنوی یادآور شد: باید راه حلی برای استفاده از ظرفیت های تعطیل و بکارگیری پتانسیل آنها ارایه شود، اگر کسی باشد که راه حلی ارایه دهد همان جوانان فعال در زیست بوم دانش بنیان کشور هستند، شهرک های صنعتی زیر ساخت نمی خواهند بلکه این ها نیاز به پلت فرم دارند.

وی افزود: این آمادگی در وزارت صنعت نیز وجود دارد که زیر ساخت شهرک های صنعتی را در اختیار زیست بوم دانش بنیان قرار دهد.

برچسب‌ها جهش تولید شرکت دانش بنیان نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید شرکت دانش بنیان نماینده مجلس شورای اسلامی جهش تولید شرکت دانش بنیان نماینده مجلس شورای اسلامی شهرک های صنعتی دانش بنیان جهش تولید زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان