Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری درباره پیگیری سوژه‌ ثبت شده مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان (خطر غرق شدن کودکان در کانال مرگ جنوب تهران) اظهار کرد: کانال انتقال پسآب از تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین طی دهه‌های گذشته احداث شده و به مرور بافت مسکونی اطراف آن توسعه پیدا کرده است که گاهی شاهد حوادث ناگواری از جمله سقوط کودکان و حتی بزرگسالان در این کانال بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حادثه ناگوار اخیر که کودکی ۵ ساله با سقوط در این کانال جان خود را از دست داد، ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام شده عمده نقاط حادثه خیز این کانال توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ایمن‌سازی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: در اتفاق اخیر، محلی که در حوزه دهیاری و طرح هادی روستا قرار دارد با اخذ مجوز از آب منطقه‌ای، دهیاران موظف به ایمن‌سازی هستند و باید نظارت داشته باشند که به ساکنان روستا آسیب نرسد و خارج از آن اگر محدوده شهری باشد، متولی آن شهرداری است که در قیامدشت بخشی از کانال در سنوات گذشته ایمن‌سازی شده و یک بخش دیگر نیز در حال حاضر توافق شده که انجام شود و درخصوص خارج از مجموعه شهر و روستا متولی امر آب منطقه‌ای است ضمن آنکه متولی کلی کانال، شرکت آب منطقه‌ای تهران است.

توکلی بیان کرد: قطعاً در سال‌های گذشته که این کانال ساخته شده، بافت مسکونی به این میزان توسعه نداشت لذا در حال تلاش هستیم نقاط حادثه‌خیز و محل‌هایی که بیشتر امکان آسیب وجود دارد ایمن‌سازی کنیم که در دو نقطه عملیات اجرایی شروع شده است.

وی در ادامه گفت: از خانواده‌هایی که در نزدیکی این کانال‌ها سکونت دارند درخواست می‌کنیم نسبت به مراقبت از فرزندان خود همچنین رعایت نکات ایمنی در حریم کانال اهتمام بیشتری داشته باشند و البته در کنار آن دستگاه‌های اجرایی نیز باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند و با افرادی که در وقوع این حادثه دخیل بوده‌اند و نسبت به انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند بعد از نظر کارشناسی دستگاه قضایی برخورد لازم انجام می‌گیرد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه به بخشداران اعلام کردیم نسبت به رفع این مشکل پیگیری جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: پرونده این حادثه در دادگستری در حال رسیدگی است و استعلام طرح هادی روستایی نیز از بنیاد مسکن درخواست شده است و پس از نظرات کارشناسان، هر دستگاهی که کوتاهی داشته باشد هم در مرجع قضایی و هم از نظر اداری قطعاً پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان روستا تهران فرماندار ویژه شهرستان ری حسین توکلی شهرری کانال مرگ مرگ کودک 5 ساله آب منطقه ای ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هر سال در چنین فصلی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدن است مشکل آب اینجاد می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

آیت الله سید حسن عاملی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار کرد: با دوگانه شدن مدیریت آب نه به موقع و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: امسال علی رغم ذخیره سازی مناسب آب در سدهای مخزنی ارس و خدا آفرین، رهاسازی متناسب با نیاز آبی شبکه ۸۵ هزار هکتاری مغان صورت نمی‌گیرد و فرصت حساس کشت و زرع از دست می‌رود این مشکل باید برای همیشه حل شود. اینجانب موضوع را با آقای رئیس جمهور مکاتبه خواهم کرد و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم با تمام توان به این موضوع ورود کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در خود استان هم باید اقداماتی صورت گیرد طول کانال اصلی مغان ۱۸۰ کیلومتر است ولی فقط ۶۰ کیلومتر بتنی شده و ۱۲۰ کیلومتر خاکی است در نتیجه هم هدر رفت آب درست می‌شود و هم اراضی زهدار می‌شود که اصلاح آن هزینه سنگینی دارد. چنانچه دولت برای کشاورزی و برای استفاده بهینه از آب حساس است دستور دهد امسال حداقل ۵۰ کیلومتر این کانال بتنی شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: بیشترین کمبود آب در منطقه بیله سوار و جعفرآباد درست می‌شود چون در انتهای خط قرار گرفته‌اند و کانال‌ قدیمی است، در حالی که از بالا دست زمین های جدیدی زیر کشت و آبیاری رفته است یعنی تاوان آن را باید آخر خطی‌ها بدهند! گاهی شخصاً در همان منطقه با اعتراض و عصبانیت  بسیار شدید کشاورزانی که حقابه تاریخی دارند مواجه شده ام در حالی که هیچ کس جوابگو نیست به همین جهت برای حل مشکل بیله سوار و جعفرآباد باید یک سد در منطقه بیله سوار با ظرفیت ۴۰ میلیون متر مکعب احداث شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد