Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@06:12:47 GMT

مراقب ۲ علامت اورژانسی و بسیار خطرناک کرونا باشید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۴۵۱۳

مراقب ۲ علامت اورژانسی و بسیار خطرناک کرونا باشید

 دولت‌ها می‌کوشند تا زمان یافتن یک راهکار درمانی، شیوع ویروس را در جامعه مدیریت و کنترل کنند. یکی از موثرین راهکارهای مدیریت کرونا، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آنهاست. از این رو، دانشمندان با مطالعه بیماران، هر روز علائم جدیدی از ابتلا به کرونا را مطرح کرده و اقدام به آگاهی سازی عمومی درباره آن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا به تازگی اعلام کرده است دو علامت اورژانسی ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که در صورت افراد قابل مشاهده است. این علامت شامل متمایل شدن لب‌ها به رنگ آبی است. همچنین گونه‌ها و چهره فرد نیز می‌تواند به رنگ آبی متمایل شود. در این حالت فرد باید سریعا برای دریافت خدمات اورژانسی به بیمارستان مراجعه کند.

این مرکز تاکید کرد: علائم اورژانسی دیگر که می‌تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد و پس از آن باید سریعا به بیمارستان رجوع کرد شامل: مشکلات تنفسی شدید، وجود فشار دائمی در قفسه سینه، گیجی و سردرگمی دائمی، عدم توانایی در بیدار شدن از خواب و یا ناتوانی در خوابیدن می‌شود.

همچنین ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد طوفان سیتوکین شود. طوفان سیتوکین یک پاسخ شدید از سوی سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری زا است که می‌تواند به اندام‌ها و بافت‌های بدن آسیب جدی وارد کند. این موضوع می‌تواند به قلب، عروق، ریه‌ها و کلیه آسیب جدی وارد کند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد برخی مسکن‌ها مانند ایبوپروفن می‌تواند شرایط مبتلایان به کرونا را بدتر کند. متخصصان توصیه می‌کنند کسانی که به کرونا مبتلا شده اند باید از دراز کشیدن به پشت خودداری کنند. بهتر است این افراد به پهلو و یا رو به شکم دراز بکشند.

تاکنون بیش از ۲۷ میلیون تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، افراد زیادی جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است احتمالاً واکسن موثر برای کووید ۱۹ اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. این سازمان تاکید کرده است تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با کووید ۱۹، مردم باید در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا پارسی خبر علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!