Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سخنگوی دولت یونان امروز اعلام کرد این کشور قصد دارد ارتش خود را با افزایش نیروهای نظامی، خرید تجهیزات نظامی مدرن و توسعه صنایع دفاعی تقویت کند.

این مقام یونانی در این باره گفت «نیروهای نظامی خود را با برنامه‌های تسلیحاتی جدید و توسعه صنایع دفاعی تقویت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» سخنگوی دولت یونان در ادامه به علت اتخاذ این تصمیم اشاره کرد و گفت «رئیس‌جمهور ترکیه هر روز ما را تهدید می‌کند و حرف از جنگ می‌زند. هر روز شاهد آن هستیم که بیانیه‌های تحریک آمیز علیه یونان صادر می‌شود.»

به گفته این سخنگو، یونان قصد دارد با آمادگی سیاسی، دیپلماتیک و عملیاتی از حاکمیت خود محافظت کند. آتن با چند کشور برای خرید تجهیزات نظامی تماس گرفته است. از جمله آنکه رسانه‌ها از خرید جنگنده‌های رافائل فرانسه خبر داده‌اند.

تنش‌ها میان آتن و آنکارا در این اواخر به شدت افزایش یافته است. مقامات یونانی در دیدار با سران اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه آنکارا به دلیل نقض حدود دریایی در شرق دریای مدیترانه شده‌اند. در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده است که در برابر قلدری سایر کشور‌ها در شرق دریای مدیترانه تسلیم نخواهد شد.

آنکارا همچنین به یونان هشدار داده است که در صورت هرگونه اقدام نظامی پاسخ سختی را از خود نشان خواهد داد. آتن مدعی است نقطه‌ای که در آن ترکیه مشغول عملیات حفاری و اکتشاف منابع انرژی است در محدوده اقتصادی این کشور قرار دارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ترکیه را به تلاش برای احیای امپراتوری‌های گذشته خود متهم کرد. بر این اساس، او به تحرکات اخیر ترکیه در منطقه شرق دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت: اعمال تحریم علیه آنکارا یکی راه‌ها موثر برای ایجاد بازدارندگی علیه ترکیه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط ترکیه و یونان تجهیزات نظامی ارتش یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تجهیزات نظامی غنیمت گرفته شده از اوکراینی ها در مسکو | تصاویر

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بیش از ۳۰ نمونه از تجهیزات تولید شده در ۱۲ کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، آلمان و فنلاند در این مکان نمایش داده می شود. از جمله آنها می توان تانک لئوپارد، خودروهای جنگی پیاده نظام ماردر و بردلی را نام برد.

کد خبر 847068 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • نمایش تجهیزات نظامی غنیمت گرفته شده از اوکراینی ها در مسکو | تصاویر
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه