Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:10:02 GMT

فرماندار بانه: خطا در حفظ سلامت مردم قابل بخشش نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۵۲۱۵

فرماندار بانه: خطا در حفظ سلامت مردم قابل بخشش نیست

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت شهرستان افزود: بر اساس دستور العمل ستاد مبارزه با کرونا، کارمندان ملزم به ارائه خدمات به ارباب رجوعی که بدون استفاده از ماسک به ادارات مراجعه می‌کند، نیستند.

وی در خصوص وضعیت آب شرب شهرستان اظهار داشت: برای ایجاد تصفیه خانه در سد عباس آباد نیاز به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که با توجه به شرایط مالی، اجرای این پروژه با اعتبارات استانی و شهرستانی مقدور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم پور اضافه کرد: برای بهبود کیفیت آب شرب بانه آبگیری از سطح سد انجام و راهکارهابی برای حل این مشکل ارائه شده که رضایت مردم تامین شود.

وی با اشاره به افزایش پنج هزار مشترک آب در یکسال گذشته در شهرستان گفت: افزایش جمعیت باعث نیاز بیشتر به آب شرب شده در حالیکه افزایش مشترک بیشتر در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و حل مشکل آب شهر بانه نیاز به همت همگانی دارد.

۸۰ قلیان سرا در بانه فعالیت می‌کنند

رییس مرکز بهداشت بانه نیز گفت: فعالیت قلیان سراها رو به افزایش است و بیش از ۸۰ قلیان سرا در بانه بدون مجوز اتاق انصاف چایی و قلیان به مشتریان عرضه و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

 محمدعلی مسلمی با اشاره به بازیدهای گشت مشترک برای کنترل واحدهای متخلف افزود: اکثر قلیان سراها در اسفند سال گذشته همزمان با شیوع کرونا به صورت داوطلبانه واحدهای خود را تعطیل کردند اما ۲۵ واحد که از دستورات بهداشتی سرپیچی کردند، با دستور قضایی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از قلیان سراها درب های خروج و ورودی انحرافی دارند، اظهار داشت: از خرداد امسال فعالیت قلیان سراها افزایش یافته که در جریان بازیدهای میدانی ۲۱ قلیان سرا پلمب و مالکان به دادسرا معرفی شدند.

مسلمی اضافه کرد: کنترل بازار برای حفظ سلامت شهروندان با توجه به کمبود نیرو نیاز به عزم جدی و راهکاری کاربردی دارد.

وی یادآور شد: تعدادی دستفروش که شبانه اقدام به عرضه مواد غذایی می‌کنند سلامت مردم را به خطر می‌اندازند که باید مواد غذایی باید در مکانی عرضه شود که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت بانه کامندان ادارات را الگوی مناسب برای جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی معرفی کرد و افزود: با توجه به شیب افزایشی ملایم کرونا باید همه کارمندان از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: امسال سه مورد طغیان بیماری با منشاء مصرف مواد غذایی آلوده در شهرستان اتفاق افتاد که همه موارد کنترل و بیماران تحت مداوا قرار گرفتند.

مسلمی افزود: تاکنون سه هزار و ۳۶۴ مورد نمونه گیری کرونا انجام شده که از این تعداد ۸۸۴ مورد مثبت شناسایی شد که ۳۷ مورد مرگ بیماران کرونایی و ۲۸ مورد مرگ افراد مشکوک به بیماری کرونا داشتیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بانه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بانه بهداشت و سلامت ویروس کرونا بانه بهداشت و سلامت قلیان سراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078466 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود