Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهام پیکری، دوشنبه در آخرین روز از هفته تعاون (هفدهم شهریور) در نشست با تعاونگران منتخب شهرستان مرودشت افزود: مشکلاتی در حوزه تعاونی‌ها وجود دارد که باید شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود از جمله اینکه ارتباط با حوزه تعاونی‌ها آنگونه که باید قوی نیست و لازم است بخش‌های دولتی برای توسعه تعاونی‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و ارتباطات در این حوزه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وجود برخی از قوانین سختگیرانه در حوزه‌های مربوط به تامین اجتماعی و مالیات از دیگر مشکلاتی است که در حوزه تعاونی‌ها وجود دارد و باید برای حل آنها تلاش شود.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت بیان داشت: هم اینک ۷۰۸ تعاونی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۸ تعاونی فعال است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، فعالیت این تعداد تعاونی، نشان از توانایی اقتصادی هیات مدیره‌های این مجموعه‌ها دارد.

پیکری گفت: موضوع تعاون، امری است که ریشه در تاریخ سرزمین ایران حتی در دوران باستان دارد و در سده معاصر نیز نخستین تعاونی در سال ۱۳۱۴ خورشیدی به طور رسمی در کشور در حوزه روستایی به ثبت رسیده است و از دیرباز نیز هم‌افزایی و همکاری مردم در قالب تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان مرودشت وجود داشته به گونه‌ای که از دهه ۳۰ فعالیت رسمی تعاونی‌ها در این شهرستان آغاز شده است..

بیش از ۲۵۰ هزار تعاونگر در مرودشت

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت نیز در این آیین گفت: از ابتدای ایجاد اداره تعاون تا کنون، ۷۰۸ تعاونی در این شهرستان با ۲۵۲ هزار و ۵۵۰ عضو تشکیل شده است.

محمد ژوبین، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۸ تعاونی در مرودشت فعال است، افزود: ۱۳۴ تعاونی نیز اکنون در حال شکل‌گیری در این شهرستان است. 

وی، ادامه داد: تعاونی‌های فعال مرودشت اغلب در حوزه‌هایی نظیر تولید، حمل و نقل، مسکن و کشاورزی فعالیت دارند و ضروری است که با اقدامات لازم، مسیر توسعه و گسترش کیفی تعاونی‌های این شهرستان مهیا شود.

ژوبین، بیان داشت: با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، در حوزه تشکیل تعاونی‌، شهرستان مرودشت در سال 99 رشدی ۳۰۰ درصدی داشته و این شهرستان در جایگاه نخست تشکیل تعاونی‌ها در استان فارس در چهارماه نخست سال 99 قرار گرفته است.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان تیرماه، ۹ شرکت تعاونی در این شهرستان تشکیل شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال 98 تنها سه شرکت تعاونی در این منطقه ایجاد شد که این امر بیانگر 300 درصد افزایش در روند تشکیل تعاونی در شهرستان مرودشت است.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد..

از یازدهم تا هفدهم شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

برچسب‌ها تعاونی مرودشت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی مرودشت فارس تعاونی مرودشت فارس شهرستان مرودشت تشکیل تعاونی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد

ظهوری مدیرعامل بندر خشک پیشگامان یزد در بازدید  نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از غرفه بندر خشک پیشگامان در شمشین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، خدمات و فعالیت‌های بندر خشک پیشگامان را تشریح کرد.

ظهوری اظهار داشت: در این بازدید مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان ارائه شد که مورد استقبال دکتر نجار قرار گرفت و ایشان تمایل خود را برای اجرای اقتصاد تعاونی در شرکت‌های زیرمجموعه ابراز داشتند.

در پایان مقرر گردید تیمی از سوی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع برای بازدید و بررسی موقعیت و ظرفیت‌های بندر خشک پیشگامان به یزد سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود