Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی پیر گزلی در گرند پری ایتالیا، برخی از طلسم های چند ساله فرمول یک را شکست.

پیروزی پیر گزلی در گرندپری ایتالیا، آمار جالبی به ثبت رساند که در این مطلب نگاهی داریم به آن ها.

به گزارش طرفداری، آخرين بارى كه تيمى به غير از مرسدس، فرارى و ردبول برنده يک گرندپرى شده بود، مربوط مى شود به سال 2013 و گرندپرى استراليا كه كيمى رايكونن با خودروی لوتوس برنده شده بود؛ يعنى 146 مسابقه قبل از گرندپرى ايتاليا 2020! آخرين بارى هم كه هيچكدام از اين ٣ تيم به سكو نرسيدند، برمى گردد به گرندپرى مجارستان در سال 2012 كه لوييس هميلتون با مک لارن اول شد، كيمى رايكونن با لوتوس دوم و رومن گروژان با لوتوس در جایگاه سوم ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیروزی در گرندپری ایتالیا، پیر گزلی 24 ساله اکنون اولین فرانسوی برنده یک گرند پری از سال 1996 و پیروزی اولیویه پانیس در گرندپری موناکو است.  آلفا تائورى زمانى كه برند خود را تغيير نداده بود و با نام تورو روسو در فرمول يک شركت مى كرد، يکبار در همين گرندپرى ايتاليا در سال 2008 و توسط سباستين فتل به پيروزى رسيده بود، البته فتل در آن مسابقه جذاب که در شرایط خاصی برگزار شد، پول پوزيشن را نيز در اختيار داشت که دستاورد بسیار خوبی برای او به شمار می رفت.

گرندپری 2012 مجارستان

اکنون بعد از 7 سال، فرمول یک برنده ای به غیر از غول های عصر جدید این رشته به خود دیده که البته به معنای تغییر در این ورزش نیست و شاید تنها بتوان لقب «اتفاقی شیرین و به یادماندنی» را به این پیروزی داد. پیروزی گزلی اما از طرفی نشان داد که اگر فاصله بسیار زیاد تیم ها کم شود، چه قدر موتور اسپورت همچنان می تواند جذاب باشد و از طرفی آینده این رشته با راننده های جوان تازه کارش، روشن است.

بیشتر بخوانید:

مسابقه اصلی گرندپری ایتالیا / اولین پیروزی دوران حرفه‌ای پیر گزلی در پایان یک مسابقه دراماتیک و تاریخی!

خلاصه مسابقه اصلی گرندپری ایتالیا 2020 / ویدیو

لوییس همیلتون رکورد تعداد پودیوم‌های مایکل شوماخر در فرمول یک را شکست

فرمول یک | توافق تمام 10 تیم جهت حضور در مسابقات تا سال 2025

فرمول یک | بعد از 43 سال، خانواده ویلیامز فرمول یک را ترک می کند

فرمول یک | تیم رنو از فصل 2021 با نام الپین در مسابقات حاضر خواهد شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: گرندپری ایتالیا فرمول یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های آتالانتا و فیورنتینا در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه برگزار شد و در نهایت این بازی با برتری ۴ بر یک آتالانتا به پایان رسید.

در دیدار رفت این دو تیم فیورنتینا توانست با ۱ گل لاتزیو را شکست دهد اما در مجموع تیم آتالانتا توانست با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی برسد.

در نیمه اول در دقیقه ۸ تئون کوپمینرس اولین گل تیمش را به ثمر رساند و نیمه اول به سود میزبان به پایان رسید.

در نیمه دوم در دقیقه ۵۳ نیکولا میلنکوویچ با خطایی که انجام داد باعث شد فیورنتینا ۱۰ نفره به کار خود ادامه دهد. در دقیقه ۶۸ لوکاس مارتینز کوارتا بازیکن تعویضی تیم میهمان توانست بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه ۷۵ جانلوکا اسکاماکا برای بار دوم دروازه تیم فیورنتینا را باز کرد و در دقیقه ۹۰+۵ آدمولا لوکمن بازیکن تعویضی آتالانتا گل سوم تیمش را زد و خیال همه را از صعود راحت کرد اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۹۰+۸ ماریو پاشالیچ برای بار چهارم توانست دروازه پیترو تراتسیانو را باز کند و در نهایت بازی به سود آتالانتا به اتمام رسید.

پس از پیروزی آتالانتا مقابل حریف خود در فینال جام حذفی ایتالیا به مصاف یوونتوس می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!
  • پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان
  • شکست استقلال مقابل تیمی از اسلامشهر
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟