Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@18:37:16 GMT

6 خاصیت شگفت انگیز ذرت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۳۷۱

6 خاصیت شگفت انگیز ذرت

ذرت یکی از پرطرفدارترین غلات جهان است که کالری لازم را برای سوخت‌وساز روزانه‌ بدن فراهم می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ذرت یا بلال یکی از پرطرفدار‌ترین غلات در سراسر جهان است که اولین بار توسط مردمان مکزیک معرفی شد. این غله‌ پر طرفدار سرشار از ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان است که در غذای‌های متفاوت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت کننده انرژی

اگر می‌خواهید انرژی مضاعفی داشته باشید خوردن ذرت پیشنهاد می‌شود. ذرت، کربن هیدرات پیچیده‌ای دارد که در مدت زمانی طولانی مدت تجزیه و به تدریج به انرژی بدن می‌افزاید. حدود ۱۰۰ گرم ذرت شامل ۲۱ گرم کربن هیدرات است که نه تنها انرژی فعالیت فیزیکی شما را تامین می‌کند بلکه فیتوکمیکال‌های موجود در آن از بدن در مقابل انواع بیماری‌های مزمن نیز حفاظت می‌کند.

تعداد گلبول قرمز خون را افزایش می‌دهد

همواره پزشکان مردم را به مصرف غذا‌های غنی از آهن و ویتامین B۱۲ تشویق می‌کنند. ذرت یکی از غنی‌ترین غلات است که سرشار از ویتامین B۱۲، اسید فولیک، آهن است که از آنمی یا کم خونی جلوگیری می‌کند.

کاهش قند و کلسترول خون

مصرف ۱۰ گرم از این غله می‌تواند مقدار گلوکز و ترشح انسولین را کاهش دهد و همچنین روغن ذرت باعث افزایش جریان خون می‌شود. ذرت به دلیل منبع کامل فیبر باعث کاهش کلسترول و گلوکز در بدن می‌شود. ذرت ضمن کاهش بیماری‌های گوارشی می‌تواند دیابت نوع ۲ را مهار کند.

افزایش سلامت چشم

ذرت دارای کاروتنوئید‌ها مانند لوتئین و زاگزانتین هست که برای سلامت چشم بسیار مفید است. لوتئین و زاگزانتین اغلب به عنوان رنگدانه در شبکیه چشم وجود دارند که از هرگونه صدمه‌ای که ممکن است توسط سلول‌های رادیکال آزاد ایجاد شود، جلوگیری می‌کنند.

کنترل وزن

نشاسته موجود در ذرت فواید متفاوتی برای سلامتی دارد. نشاسته مانند فیبر غذایی عمل می‌کند و با رقیق کردن تراکم انرژی شما را نسبت به غذا بی اشتها می‌کند.

عاری از هر گونه گلوتن

ذرت در حالت طبیعی هیچ گونه گلوتنی ندارد. افرادی که نسبت به گلوتن حساسیت دارند، می‌توانند ذرت و آرد ذرت را به صورت طبیعی مصرف کنند.

ذرت یکی از مهمترین غلات است که باید در رژیم غذایی افراد موجود باشد تا ضامن افزایش سلامتی افراد شود، اما در هر صورت مشورت با متخصص تغذیه نباید فراموش شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ذرت سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر چهارشنبه در حاشیه مانور سراسری مبارزه با بیماری‌های برگی غلات (رنگ زرد) در ارومیه با اشاره به بیماری‌ها و امراض و مبارزات انجام شده در سطح گندم زارهای استان اظهار کرد: در زمینه گندم زارها و غلات بیش از ۲۱۴ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و در زمینه سن مضر غلات هم در سطح ۱۳۰ هزار هکتار و مبارزه با ملخ نیز در بیش از هزار هکتار مبارزه محقق شده است.

وی بیان کرد: امسال مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد انجام شد چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می‌کند و این شرایط در مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و امراض گفت: امسال در استان ۱۰۵ هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات مبارزه شده است و انتظار داریم کشاورزان از ارقام مقاوم در مزارع استفاده کرده و از مواد غذایی مناسب خاک اعم از کودهای پتاسه و ازته استفاده کنند تا آسیب‌ها کم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: مدیریت مزرعه و مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد ولی چون ارقام کشت شده است باید مبارزه شیمیایی را انجام دهیم، توزیع این قارچ با باد به سرعت منتقل می‌شود و نباید اجازه رشد و انتقال این قارچ داده شود چرا که اگر به صورت لکه کوبی عمل نشود به سرعت به استان‌ها همجوار نیز منتقل می‌شود.

کد خبر 6100811

دیگر خبرها

  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • داستان شگفت انگیز دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا؛ قرار نبود اینجا باشی
  • شگفت‌انگیز: زیباترین بهار تاریخ دورتموند!
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز