Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@02:14:40 GMT

آنسو فاتی؛ رکوردشکنی در 17 سالگی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۶۳۱

آنسو فاتی؛ رکوردشکنی در 17 سالگی

خبرگزاری آریا- مهاجم 17 ساله بارسلونا در فصلی که گذشت، موفق به شکستن رکوردهای متعددی شد.
به گزارش آریا، آنسو فاتی به شکستن رکوردها با پیراهن بارسلونا رضایت نداد و به سراغ رکوردهای ملی آمد. ابتدای فصل کسی تصور نمی کرد این بازیکن بتواند تا این حد تاریخ سازی کرده و رکوردهای مختلفی را به نام خود بزند. آنسو فاتی که بدون بازی در تیم ب بارسلونا، به صورت مستقیم از تیم زیر 19 سال بارسلونا به تیم اصلی آمد؛ فراتر از انتظارها ظاهر شد تا هواداران بارسلونا با او به آینده خط حمله خود امید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنسو فاتی در مجموع در فصل گذشته، 8 گل برای تیم بارسلونا به ثمر رساند.
آنسو فاتی با 16 سال و 298 روز سن، تبدیل به دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا شد که برای این تیم در لالیگا به میدان می رود. جایگاه نخست این رکورد در اختیار ویسنته مارتینز است که با 16 سال و 9 ماه و 7 روز سن، برای اولین بار با پیراهن بارسلونا در لالیگا به میدان رفت. آنسو فاتی نخستین بازی خود را مقابل تیم رئال بتیس انجام داد. او از دقیقه 78 این بازی به جای کارلس پرز به بازی آمد و بارسلونا در نهایت با نتیجه 5-2 پیروز این دیدار خانگی شد.
درست شش روز پس از نجام نخستین بازی خود با پیراهن بارسلونا در لالیگا، آنسو فاتی موفق به ثبت یک رکورد شد. او با 16 سال و 304 روز سن، تبدیل به جوان ترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در لالیگا شد. آنسو فاتی، نخستین گل خود برای بارسلونا را در یک بازی خارج از خانه مقابل اوساسونا، با ضربه سری زیبا به ثمر رساند. در این بازی، بارسلونا در نهایت به تساوی 2-2 با اوساسونا رضایت داد.
آنسو فاتی با 16 سال و 318 روز سن، تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا شد که در یک بازی خانگی، در ترکیب اصلی این تیم قرار می گیرد. او در بازی خانگی بارسلونا مقابل والنسیا در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت و بارسلونا در نهایت با نتیجه 5-2 پیروز آن بازی شد.
در همان بازی مقابل والنسیا در نیوکمپ، آنسو فاتی موفق شد در همان 7 دقیقه ابتداییِ بازی یک رکورد دیگر را نیز به نام خود ثبت کند. او تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ لالیگا شد که در یک بازی هم گل می زند و هم پاس گل می دهد. او در دقیقه 2 بازی روی پاس گل فرنکی دی یونگ موفق به باز کردن دروازه والنسیا شد و 5 دقیقه بعد، پاسخ فرنکی دی یونگ را با ارسال یک پاس گل برای این بازیکن داد تا این زوج برتری 2 گله را در همان دقایق ابتدایی بازی به بارسلونا هدیه کنند.
بازی با والنسیا، سه رکورد را برای آنسو فاتی در بر داشت که سومی رکورد جوان ترین گلزن تاریخ استادیوم نیوکمپ است. آنسو با گل خود در دقیقه دوم بازی، تبدیل به جوان ترین بازیکنی شد که موفق می شود در نیوکمپ گلزنی کند؛ چه برای بارسلونا و چه برای تیم های مهمان.
آنسو فاتی سه روز پس از ثبت 3 رکورد مختلف به نام خود در یک بازی، رکورد دیگری را به نام خود کرد. فاتی با 16 سال و 321 روز، تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا در رقابت لیگ قهرمانان شد. او در بازی دورتموند و بارسلونا در سیگنال ایدونا پارک، 59 دقیقه برای آبی اناری ها بازی کرد و در دقیقه 59 جای خود را به لیونل مسی داد.
در بازی های انتخابی رقابت قهرمانی اروپای زیر 21 سال، آنسو فاتی نخستین بازی خود را برای تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا مقابل تیم مونتنگرو انجام داد. آنسو فاتی با 16 سال و 11 ماه و 14 روز سن، با 10 دقیقه حضور در میدان تبدیل به دومین بازیکن جوان تاریخ تیم ملی اسپانیا شد که با پیراهن این تیم به میدان می رود. جایگاه اول در اختیار بویان کرکیچ، بازیکن سابق بارسلونا است.
در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل 2019/20، آنسو فاتی در این رقابت تاریخ سازی کرد. در بازی با اینتر در سن سیرو، ارنستو والورده تصمیم گرفت تا به اکثر ستاره های اصلی خود استراحت داده و با نیمکت نشینان و جوانان به مصاف اینتر برود. آنسو فاتی در دقیقه 85 به جای کارلس پرز به بازی آمد و فقط یک دقیقه زمان نیاز داشت تا با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه، دروازه اینتر را باز کند. این گل نه تنها باعث پیروزی 1-2 بارسلونا در سن سیرو شد، بلکه این بازیکن را نیز با 17 سال و 40 روز سن، به جوان ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل کرد.
در هفته 22 لالیگا، آنسو فاتی در بازی مقابل لوانته در دقایق 30 و 31 بازی با پاس گل های زیبای لیونل مسی، موفق به باز کردن دروازه حریف شد و بارسلونا در نهایت بازی را با نتیجه 2-1 برد. آنسو فاتی با 17 سال و 94 روز سن، جوان ترین بازیکن تاریخ لالیگا است که در یک بازی موفق به زدن 2 گل می شود. این رکورد پیش از این، در اختیار خوانمی بازیکن تیم مالاگا بود که در سال 2010 با 17 سال و 115 روز سن موفق به ثبت این رکورد شده بود.
درست 4 روز پیش، آنسو فاتی در بازی آلمان و اسپانیا در چارچوب رقابت های لیگ ملت های اروپا به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه 45 برای ماتادورها به میدان رفت تا به دومین بازیکن جوان تاریخ تیم ملی اسپانیا و جوان ترین بازیکن این تیم از سال 1936 به بعد تبدیل شود. آنسو فاتی این فرصت را هم داشت که در همین بازی به جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شود اما گل او به دلیل خطای سرخیو راموس بر روی مدافع آلمان، مردود شد.
آنسو فاتی برای زدن نخستین گل ملی خود، فقط به 2 بازی یا در واقع 77 دقیقه زمان نیاز داشت. فاتی در دقیقه 32 بازی اسپانیا و اوکراین، با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه اوکراین را باز کرد. با این گل، آنسو فاتی با 17 سال و 311 روز سن، به جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد و پس از 95 سال این رکورد را شکست. آنسو فاتی همچنین در دقیقه 2 بازی نیز موفق به گرفتن خطای پنالتی برای تیم ملی اسپانیا شد که سرخیو راموس این پنالتی را تبدیل به گل کرد. در پایان این بازی، آنسو فاتی از نگاه هواسکورد به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آنسو فاتی رکوردشکنی در 17 سالگی جوان ترین گلزن تاریخ جوان ترین بازیکن تاریخ تاریخ تیم ملی اسپانیا بارسلونا در نهایت فاتی با 16 سال آنسو فاتی آنسو فاتی یک بازی نام خود برای تیم روز سن پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)

به گزارش ورزش سه، دو بازیکن جوان استقلال در هفته های پایانی لیگ هم از اثبات خود به کادرفنی این تیم خسته نشدند و همچنان با انگیزه‌های بالا در تمرینات این تیم شرکت می‌کنند تا شانس خود را در ادامه لیگ و همچنین برای فصل بعد با پیراهن آبی دنبال کنند.

امیرعلی صادقی بازیکن جوان استقلال که در دیدارهای دوستانه برای این تیم گلزنی کرد و در تمرینات هم حضور کامل داشته هنوز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و حتی برای دقایق کوتاه هم به زمین فرستاده نشده تا در کنار خالدآبادی تنها بازیکنی باشد که در زمین حضور پیدا نکرده است.

سامان تورانیان در بازی با نساجی 7 دقیقه و در بازی با پیکان در دقیقه 92 وارد زمین شد و فرصت حضور کمتر از ده دقیقه در تیم استقلال داشته است، البته حضور حردانی، یامگا و فخرالدینی در بازی نکردن این بازیکن جوان بی‌تاثیر نبوده است.

تورانیان و صادقی در تمرین دیروز استقلال کنار دیگر بازیکنان به وزنه زدن پرداختند و آماده دیدار با تراکتور شدند.

دیگر خبرها

  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی ها
  • اصرار بارسا به فروش ۲بازیکن مازادش به سعودی
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • خلاصه‌بازی بارسلونا و والنسیا + فیلم
  • پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)