Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@14:39:40 GMT

توزیع رایگان واکسن آنفلوآنزا در میان گروه‌های پرخطر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۷۴۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور  مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو  در گفت‌وگویی با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های سراسر کشور اظهار کرد:  واکسن آنفلوآنزا با توجه به شروع فصل سرما در داروخانه‌های سراسر ایران با  قیمت مصوب دولتی توزیع می‌شود  و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مادران باردار به عنوان یکی از گروه‌های پرخطر، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی  وزارت بهداشت توزیع واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان در بین مادران باردار از طریق شبکه‌های بهداشتی کشور انجام می‌شود.

 سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: کادر درمان و گروه‌های در معرض خطر در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هم زمان با شیوع این بیماری  هستند که توزیع واکسن آنفلوآنزا در بین این افراد نیز به صورت کاملا رایگان انجام می‌گیرد.

قیمت واکسن آنفلوآنزا  بر اساس مصوبه دولتی توزیع می شود
جهانپور بیان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های سراسر کشور با قیمت مصوب دولتی واکسن آنفلوآنزا را تهیه کنند. من از مردم درخواست دارم با توجه به شیوع بیماری کرونا با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را  رعایت کنند و هنگام خروج از خانه به خصوص در مراکز پر ازدحام و مسقف، استفاده از ماسک را فراموش نکرده و فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق اجرا کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است