Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اکنون که زمان بازگشایی مدارس فرا رسیده است، بحث درباره خطرات احتمالی که کودکان را در بازگشت به کلاس‌های درس تهدید می‌کند و تاثیر این اقدام بر انتشار  ویروس کرونا بالا گرفته است.

در طول هفت ماهی که از شیوع کروناویروس می‌گذرد، بررسی‌ها نشان داده‌اند که میزان موارد شدید بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید و مرگ ناشی از آن در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر است (برخلاف بیماری آنفلوآنزا که ممکن است در کودکان، به خصوص در زیر پنج سال، شکل شدیدی پیدا کند و به بستری شدن آنها بینجامد).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به نظر می‌رسد خود کودکان با بازگشت به مدارس چندان در معرض خطر بیماری جدی ناشی از کروناویروس نیستند، هر چند باید به فکر شیوع  همزمان آنفلوآنزا با شیوع کروناویروس در فصول سرد سال بود.

موضوع مهم بعدی این است که جمع شدن کودکان در مدارس چه تاثیری در انتشار کلی ویروس در جامعه دارد و آیا باعث افزایش موارد بیماری کووید-۱۹ ناشی از این ویروس می‌شود یا نه.

چند بررسی اخیر نشان داده‌اند که بسیاری از موارد عفونت کروناویروس در کودکان مانند بزرگسالان بدون علائم هستند و با وجود بی‌علامت بودن ممکن است میزان بار ویروسی (میزان ویروس در راه‌های تنفسی آنها)  بیشتر از بزرگسالان باشد. همچنین آزمایش ویروس کرونا حتی در کودکان بی‌علامت ممکن است چند هفته مثبت بماند، یعنی احتمالا عفونت ویروسی برای مدتی طولانی‌تر ادامه می‌یابد.

 بنابراین ممکن است کودکان به عنوان «ناقلان خاموش» ویروس در جامعه عمل کنند و باعث انتقال آن در سطح جامعه از جمله به افراد آسیب‌پذیرتر مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای شوند. رفتارهای کودکان نیز که نسبت به بزرگسالان کمتر به ماسک زدن، فاصله گرفتن از یکدیگر و شستن دست‌هایشان تن در می‌دهند، می‌تواند انتقال ویروس در میان آنها را تشدید کند.

از طرف دیگر رفتن به مدرسه برای کودکان برای پیشرفت تحصیلی و رشد روانی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد و نمی‌توان آنها از برای مدت طولانی از آن محروم کرد.

بنابراین بازگشت کودکان به مدارس باید با رعایت کامل اقدامات بهداشتی معمول برای پیشگیری از انتقال کروناویروس یعنی رعایت شستن مکرر دست‌ها، ماسک زدن و فاصله‌گیری جسمی باشد و همچنین کودکان باید از لحاظ بروز احتمالی علائم بیماری کووید-۱۹ تحت مراقبت باشند، به خصوص که با رسیدن پاییز و زمستان شیوع ویروس‌های تنفسی اوج می‌گیرد.

در صورت مثبت شدن آزمایش ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان یا کارکنان مدرسه روش «ردیابی تماس»، یافتن افراد در تماس با فرد دچار عفونت، و آزمایش آنها همانند بزرگسالان توصیه می‌شود و ممکن است به تعطیلی یک یا چند کلاس درس یا کل مدرسه لازم شود.

بالاخره اینکه گرچه هنوز واکسن تاییدشده‌ای برای کروناویروس جدید در دست نیست، واکسیناسیون کودکان در برابر آنفلوآنزا در اواخر شهریور می‌تواند دست کم از دچار شدن آنها به این بیماری جلوگیری کند.

کد خبر 547223 برچسب‌ها كروناويروس کودکان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است