Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@17:09:03 GMT

تولید خودروهای نیسان قشقایی به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۹۶۹

تولید خودروهای نیسان قشقایی به تعویق افتاد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شیوع کرونا و بلاتکلیفی در چگونگی روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا باعث شده است تا خودروسازی نیسان از برنامه قبلی خود عقب نشینی کند و تولید نسل جدید خودروهای قشقایی را تا اواسط سال ۲۰۲۱ به تعویق بیاندازد.  

فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه خود گفته است قرار بود تولید این خودروها در ماه اکتبر امسال آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیسان برای راه اندازی این کارخانه که در شهر ساندرلند واقع شده، حدود ۴۰۰ میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است.  

از زمان شیوع کرونا تاکنون تقاضا برای خرید خودرو در انگلیس و اروپا کاهش محسوسی داشته است. انگلیس اکنون پنجمین کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان به شمار می رود و فعالیت های اقتصادی و تولیدی در آن کاهش محسوسی داشته است. به گفته نیسان، یکی دیگر از عوامل اصلی ایجاد وقفه در برنامه های این شرکت مساله برگزیت و نامعلوم بودن آن است. نیسان از دولت انگلیس خواسته است تا هر چه زودتر توافق خود با اتحادیه اروپا را نهایی کند تا چارچوب مشخص میزان دسترسی به بازارهای اروپایی مشخص شود.

کارخانه نیسان در ساندرلند یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولیدی در انگلیس است و حدود نیمی از نیم میلیون خودروی تولیدی در این کارخانه روانه دیگر کشورهای اروپایی می شود. این کارخانه مرکز اصلی تولید نیسان قشقایی در اروپا محسوب می شود و اگر توافق مشخصی در حوزه برگزیت ایجاد نشود، خودروهای وارداتی مشمول تعرفه زیادی خواهند بود که رقابت پذیری محصولات تولیدی نیسان را در برابر رقبایش به شدت کاهش خواهد داد.  

به گفته فایننشیال تایمز، احتمالا زودتر از آوریل سال آینده تولید نسل جدید آغاز نخواهد شد. آخرین نسل نیسان قشقایی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و تاکنون همین محصول نیز روی خط تولید باقی مانده است. پیش از این نیز دیگر خودروساز مشهور ژاپنی یعنی هوندا از برنامه ریزی برای کمرنگ کردن حضور خود در انگلیس به دنبال برگزیت خبر داده بود.

پربیننده ترین قیمت انواع خودروهای شاسی‌بلند +جدول تصاویر رسمی دنا پلاس توربو اتوماتیک منتشر شد قیمت روز تیبا +جدول قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۶)/ ادامه جو افزایشی در بازار قیمت انواع محصولات سایپا +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو رقابت سرمایه گذاری کشورهای اروپایی نیسان خودروسازی خودروسازی نیسان ویروس کرونا کرونا خودرو قشقایی نیسان قشقایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول

بازار امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد قیمت خودرو در تمامی محصولات نسبت به روز گذشته تغییری ندارد و با همان قیمت ثابت، بدون تغییر معامله می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با آغاز روند دوباره معاملات در بازار، هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و تمامی محصولات در ثبات کامل خرید و فروش می‌شوند. در ادامه نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو تاثیری بر قیمت تمامی محصولات نداشته است.

قیمت خودروهای داخلی

در روز جاری قیمت خودروهای داخلی هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده‌اند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو با قیمت ثابت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

قیمت پژو پارس سفارشی ELX نسبت به روز گذشته تغییر ندارد و با قیمت ۷۴۷ میلیون تومان می‌توان آن را از بازار خریداری کرد.

رانا پلاس پانوراما (ارتقاء) از دیگر محصولات ایران‌خودرو، هیچگونه تغییری نداشته و با قیمت ۷۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که همانند سایر محصولات این شرکت بدون تغییر است و با قیمت ۵۴۲ میلیون تومان می‌توان خرید کرد. سایر محصولات نیز به همین ترتیب بدون تغییر بوده‌اند.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی همانند خودروهای داخلی تغییری ندارند.

آریزو ۵ اسپورت از محصولات برتر مدیران خودرو با قیمت یک میلیاردو ۴۱۷ میلیون تومان قابل خرید است که این محصول هیچ تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته خود نداشته است.

قیمت تیگو ۸ پرو (هیبرید) در حال حاضر ۳ میلیارد و ۱۶۵میلیون تومان بوده که یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو به شمار می‌رود.

جک S۵ از دسته محصولات کرمان موتور است که با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. سایر محصولات مونتاژی نیز بدون هیچ تغییر قیمتی ثابت مانده‌اند.

هایما ۸ اس از محصولات ایران‌خودرو بوده که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و در بازار با قیمت یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید وانت نیسان اعلام شد
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!