Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:05:32 GMT

۵ کانون روستایی هلال احمر در نهاوند افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۰۷۹

۵ کانون روستایی هلال احمر در نهاوند افتتاح می شود

علی کیانی گفت: دومین کانون هلال احمر در روستای باباقاسم از توابع بخش مرکزی نهاوند افتتاح شد و ۵ خانه دیگر نیز به بهره برداری می رسد تا اعضای این خانه در شرایط بحران نسبت به کمک به مردم اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ علی کیانی رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند در حاشیه افتتاح کانون هلال احمر روستای “باباقاسم” نهاوند گفت: تشکیل خانه های روستایی با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و زلزله خیز بودن این منطقه می تواند در شرایط بحران بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اهالی این روستاها که خانه هلال در این مناطق افتتاح می شود با فراگیری آموزش های لازم توسط هلال احمر شهرستان می توانند به نیروهایی آموزش دیده تبدیل شوند و در مخاطرات کمک حال امدادگران باشند.

رئیس حمعیت هلال احمر نهاوند افزود: با توجه به برنامه ریزی هایی که شده تا چند روز آینده ۵ خانه هلال دیگر در سطح روستاهای شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روستای باباقاسم با حدود ۱۷۰۰ نفر جمعیتی که دارد و علاقمندی اهالی و به خصوص جوانان، نیازمند این خانه هلال بود که با حضور مسئولان افتتاح شد.

کیانی با بیان اینکه انواع آموزش ها در این روستا به اهالی داده شده است، گفت: حدود ۱۲۰ نفر از این روستا تاکنون آموزش های لازم و امدادی را فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه هدف از افتتاح این کانون ها ارائه آموزش ها به رده های مختلف سنی در روستا است، ادامه داد: در هفته گذشته نیز خانه هلال روستای “سفید خانی” افتتاح شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: در شرایط بحرانی و وقوع حوادث، نیروهای آموزش دیده در مناطق محلی و روستایی تا قبل از ورود نیروهای امدادی حرفه ای می توانند بسیار گره گشا و یاری گر باشند و هدف این کانون های روستایی هم پرورش اینچنین نیروهایی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هلال احمر خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد