Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد پاکمهر در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه و ثروت به خراسان شمالی امری بسیار مهم و موافق توافق همگان است.

وی افزود: اما ورود سرمایه‌گذار در هر منطقه‌ای قواعد خود را نیاز دارد و نباید از ورود این ثروت مردم دچار ضرر شوند بلکه باید منفعت مردم و سرمایه‌گذار همزمان تأمین شود و اقدامی برد برد برای شهر اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه «رز» شُش‌های بجنورد را محدود و دچار آسیب می‌کند

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تأکید بر اینکه پروژه موسوم به «رز» در شهر بجنورد دارای مشکلات اساسی در اجرا و موضوعات کلی است، خاطرنشان کرد: پارک شهربازی بجنورد به‌عنوان مجموعه‌ای است که بخشی از شش‌های مرکز خراسان شمالی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای چنین پروژه‌هایی در فضای پارک شهربازی بجنورد باعث آسیب به شش‌های بجنورد می‌شود و فضای تنفس شهری را محدود و دچار خدشه می‌کند.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر بجنورد پارک شهربازی بجنورد را زینت و نگین سبز این شهر در ورودی از سوی مشهدالرضا دانست و افزود: حذف یکی از اصلی‌ترین نقاط این مجموعه آسیبی مهیب به چشم‌انداز سبز ورودی شهر بجنورد وارد می‌کند.

وی افزایش سطح فضای سبز در شهر و کاهش آلودگی را راهبردی مهم در تصمیم سازی های شهر به‌خصوص در بجنورد عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه در اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری نه تنها محیط سبز و بوستان تفریحی محدود می‌شود بلکه باعث ایجاد فضایی نامناسب نیز در این عرصه خواهد شد.

تبدیل فضای عمومی شهربازی به محیطی لاکچری برای افراد خاص بی معنا است

فرماندار اسبق بجنورد شهربازی بجنورد را محلی برای تفریح، آسایش خاطر و حضور تمامی خانواده‌های بجنوردی و حتی مسافران توصیف کرد و گفت: تبدیل فضای شهربازی به محیطی مسکونی با ویژگی‌های لاکچری و فوق مدرن طی طبقات مسکونی فراوان چه توجیهی برای شهر بجنورد در این نقطه دارد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین به شیوع کرونا و لزوم کاهش حضور در محیط‌های سربسته اشاره و تصریح کرد: با تعریف جدید شیوع کرونا در کشور و جهان و وضعیت این بیماری، تمامی جلسات، آموزش‌ها و تفریح و سرگرمی به محیط‌های روباز منتقل می‌شود اما تبدیل فضای شهربازی بجنورد به محلی کوچک در یکی از طبقات این پروژه جای اشکالات فراوانی است.

در شرایط کرونا ایجاد و توسعه محیط‌های شهربازی روباز لازم است نه سربسته!

وی ادامه داد: در جوامع علمی جهانی از همزیستی با کرونا سخن گفته می‌شود و تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها باید در این مسیر باشد اما متأسفانه تبدیل فضای شهربازی بجنورد به محلی مسقف در واحدها و بخش‌های مختلف، مغایرت آشکار با چنین نظرات علمی در جهان دارد.

پاکمهر با تأکید بر لزوم گسترش فضای شهربازی‌های روباز در بجنورد خاطرنشان کرد: این محیط‌های سرگرمی و بازی نفعی عمومی برای مردم شهر دارند و باید توسعه و گسترش پیدا کند و نه اینکه با ایجاد محلی سربسته زمینه را برای شیوع بیماری‌ها به‌خصوص کرونا فراهم کرد.

وی با پیشنهاد سایر نقاط شهری همچنین حاشیه کمربندی، بلوار طالقانی و امام خمینی بجنورد و همچنین شهرک امام خمینی این شهر به‌عنوان نقاطی برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: تمام کاربری‌های اعلام‌شده در این پروژه همچون نگارخانه و شهربازی پوششی برای واحدهای مسکونی لاکچری، مدرن و گران‌قیمت این منطقه است که باعث می‌شود ورودی بجنورد از نقطه‌ای سبز و چشم‌اندازی زیبا به ساختمانی خاص محدود شود.

نماینده مردم بجنورد سرمایه‌گذاری برد برد در شهر را تقاضا کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری باید در نقطه‌ای باید که تنفس شهری محدود نشود.

اجرای این سرمایه‌گذاری در شهربازی اشتباه است

وی اجرای این پروژه را اشتباه دانست و گفت: اجرای چنین واحدهای خاص و لاکچری به گفته اعضای شورای شهر و سرمایه‌گذار این پروژه، باعث می‌شود تا پارک شهربازی بجنورد که هم‌اکنون مورداستفاده تمامی اقشار مردم بجنورد است، به حسرت فقرا و افراد کم‌بضاعت منجر شود و فقط طبقه‌ای خاص از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند و این محل از حضور همه اقشار مردم خالی شود.

گفتنی است پروژه سرمایه‌گذاری در پارک شهربازی بجنورد موسوم به پروژه «رز» طی هفته‌های اخیر انتقادات فراوانی را از سوی صاحب‌نظران شهری بجنورد به‌سوی خود جلب کرده و باید دید در انتها شورای شهر بجنورد برای این پروژه چه تصمیمی را می‌گرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بجنورد سرمایه گذاری مجلس شورای اسلامی رز نماینده مردم بجنورد شهربازی بجنورد فضای شهربازی سرمایه گذاری شهر بجنورد تبدیل فضای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از در دست اجرا بودن ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال 1403 با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از 120 هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی افزود: از این میزان 33 پروژه مشتمل بر 5 هزار و 225 واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر 12000 میلیارد تومان در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 11 پروژه با ظرفیت 1800 واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود 8000 میلیارد تومان است.

وی اعلام کرد: 35 پروژه سرمایه‌گذاری در 18 استان به ارزش حدود 100 هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور