Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، قدرت الله یادگاری‌فرد با بیان اینکه آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان در سال ۱۳۸۰ در ساختمانی خیرساز در شهر خور و با دو رشته الکتروتکنیک(برق صنعتی) و کامپیوتر(نرم‌افزار) با پذیرش ۶۰ دانشجو شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ مجوز دوره کاردانی شبانه در رشته‌های یاد شده اخذ و از مهرماه ۱۳۸۵ رشته حسابداری بازرگانی نیز به آن‌ها اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در لارستان، با اشاره به اینکه با تلاش مسئولین و مساعدت وزارت علوم در سال ۱۳۸۷ مجوز شبانه رشته حسابداری بازرگانی و در سال ۱۳۹۴ و مجوز ایجاد رشته الکترونیک عمومی در هر دو دوره روزانه و شبانه به این واحد آموزشی داده شد، افزود: در سال ۱۳۹۵ موافقت اصولی با ایجاد مقطع کارشناسی ناپیوسته در دو رشته الکترونیک عمومی و نرم‌افزار کامپیوتر صادر که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸-۹۷ اعلام شد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان بابیان اینکه از بدو تأسیس تاکنون نزدیک به یک هزار و ۹۱۰ نفر از جوانان این مرزوبوم از این مرکز آموزشی فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد زیادی از آن‌ها با ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی یا در ادارات دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی و خصوصی مشغول فعالیت بوده یا خود کارآفرین شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقطع کاردانی پیوسته رشته‌های الکتروتکنیک، الکترونیک، نرم‌افزار کامپیوتر و حسابداری بازرگانی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان وجود دارد، یادآور شد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشته‌های مهندسی تکنولوژی الکترونیک و مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار کامپیوتر در این آموزشکده دائر است.

یادگاری‌فرد، تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی را ۴۲ نفر و مقطع کاردانی را ۱۲۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مجموع ۱۷۰ دانشجو در آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان مشغول به تحصیل هستند.

 وی از پیگیری‌ برای اخذ مجوز جذب دانشجو در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته برق با گرایش قدرت و کارشناسی ناپیوسته حسابداری خبر داد و افزود: مأموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور تربیت تکنسین‌ها و کارشناسان فنی است و مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تعریف‌نشده است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان با اشاره به اینکه برای افزایش رشته بخصوص در مقطع کارشناسی علاوه بر فضاهای آموزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز نیاز به داشتن حداقل دو نفر عضو هیأت علمی است، عنوان کرد: در حال حاضر تمام آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و واحدها زیر‌مجموعه‌ای از دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده و قطعاً تعداد رشته‌ها، آمار دانشجویان، وجود اساتید موظف و هیأت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی شاخص‌های تعیین‌کننده در ارتقاء آموزشکده‌ها به دانشکده محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اشتغال دانش‌آموختگان و نیاز بازار کار به تکنسین‌های ماهر و بخصوص مهارت‌محور بودن دانشگاه فنی و حرفه‌ای، به جوانان و فارغ‌التحصیلان مقطع متوسطه توصیه کرد این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

وی همچنین نیز از مسئولان خواست تا این دانشکده را در این مسیر مهم و حیاتی و تحقق اهداف دانشگاه یاری کنند.

انتهای پیام/ س/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو آموزشکده فنی جوانان لارستان آموزشکده فنی و حرفه ای کارشناسی ناپیوسته مقطع کارشناسی نرم افزار رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار زاده‌کمند در گفت‎گویی اظهار داشت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده‌کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آنها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد